Nagyon átalakult a világ a Ferenciek terén, a város vezetése hozzáfogott a jó előre publikált átalakítás megvalósításához, egyelőre a feje tetején áll minden, de érdemes körülnézni, olyan helyekre lehet bekukkantani, ahová eddig nem és vélhetően ezután sem. Az Egy nap a városban blog is kukkantott.
A Ferenciek tere átalakításának projektjét több mint egy évig készítették elő, és leszegett fejjel, nagy dózisban kommunkiálták, a látványtervek jöttek, ahogy a csövön kifért. Az Egy nap a városban blog körülnézett a helyszínen most, amikor már lezártak szinte mindent, megfordították a környékbeli utcák közlekedési irányát, aztán elkezdték szétdarabolni az autós aluljárót. Nem bántam, csak meglepett, hogy a bejelentéstől milyen gyorsan eljutottunk a megvalósításig.
A környékre, főleg a föld alatt, rá sem lehet ismerni. Odafent minden darabokban. Munkagépekkel és kézi erővel szedik a térburkolatot, a betonelemeket, darabolják a fákat.

További képekért kattintson!
Az alagút felső burkolatát már elbontották, így az nem alagút többé, illetve ütöttek egy lyukat a megboldogult alagutat a metróaluljárótól elválasztó falba, úgyhogy most már szabadon át lehet nézni oda, ami évtizedeken át el volt zárva a szemünk elől. A metróaluljárót fémoszlopokkal erősítették meg, ami sokkal jobb ötlet, mint hagyni ráomlani az emberekre a Kossuth Lajos utcát, a Jégbüfé zavartalanul üzemel.
A teljes beruházás hozzávetőleg 3,5 milliárd forintba kerül, és a tervek szerint jövő tavaszra kész is lesz.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.
