Rövidebb lett az M3-as, ezért nem lehet használni
Az M3-as autópálya új szakaszát elkészülte után nem lehet használatba venni, mert a valóságosnál rövidebb szakaszra szólt a közbeszerzési pályázat kiírása és így is épült meg a pálya.
Bár december végére elkészül az M3-as autópálya Nyíregyházát és Vásárosnaményt összekötő részének első szakasza Nyíregyháza és a 49-es főúti őri csomópont között, az új útszakaszt azonban legalább 2013 májusáig nem lehet majd használatba venni. Ennek indokaként korábban a Népszabadság azt nevezte meg, hogy egy autópálya-mérnökségi telephely a késői pályázatkiírás miatt még nem készült el. A hvg.hu ezzel szemben úgy értesült, hogy elkészülte után azért nem lehet használatba venni az új pályaszakaszt, mert a közbeszerzési kiírást annak idején elhibázták – nem helyesen határozták meg a szelvényeket –, s emiatt mintegy 150 méterrel rövidebb szakaszt sikerült megépíteni a kivitelezőknek.
A Colas Hungaria Zrt. konzorciuma a 31,9 milliárd forintból megépített, irányonként két forgalmi és egy leállósávból álló autópálya-szakasz átadását január első napjaira tervezi, és már az utolsó simításokat végzik.
Nyíregyháza mellett van egy kétszáz méteres foghíj is az M3-ason. A régi pályát az Őr irányába futó új szakasszal összekötő métereken a burkolat már évekkel ezelőtt elkészült. De a nyúlfarknyi szakaszra egyelőre nem festették fel a burkolati jeleket, hiányoznak a táblák és a szalagkorlátok is. Mindez azonban állítólag nem akadályozná a sztráda új szakaszának forgalomba helyezését. Még akkor sem, ha egyelőre nem dőlt el, a hiányzó forgalomtechnikai eszközök telepítését ki végzi majd el.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.