A magyar szakasz közel 100 km-en húzódik majd, Balassagyarmat és Vecsés között.
A magyar szakasz közel 100 km-en húzódik majd, Balassagyarmat és Vecsés között. A tervek szerint a vezeték megvalósítása 2013 közepén indulhat, a szállítás 2015 január 1-én indulhat meg.
A beruházás tervezett költsége kb. 35 milliárd forint. A vezeték üzembeállítását követően 5 milliárd köbméteres importkapacitással és 1,8 milliárd köbméteres exportkapacitással rendelkezik majd.
A vezetéktervet a kormányzat az MVM-hez rendelte, amely leányvállalatát, az OVIT-ot bízta meg a feladattal. Az Európai Unió 26,7 millió euróval támogatja az interkonnektor megépítését.

Kép: MTI
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.
