A terv nem új, már a hetvenes években létezett - mondta Hábel György, a MÁV nyugalmazott vasútépítő mérnöke.
A terv nem új, már a hetvenes években létezett - mondta Hábel György, a MÁV nyugalmazott vasútépítő mérnöke. A központi pályaudvar Kőbányán lenne. Budapesten ott keresztezi egymást 11 vasúthálózat, így ennél optimálisabb helyet nem lehetne találni szerinte.
Az infrastruktúrafejlesztő szóvivője szerint viszont egy új fővárosi központi pályaudvar felépítésének semmi realitása. Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője szerint azonban ennek semmi realitása nincs. Az állam a főpályaudvar építése helyett a városi elővonalakat fejleszti. 2015-ig 10 milliárd forintból szárnyvonalakat újítanak fel (a székesfehérvárit, az esztergomit, a pusztaszbolcsit, vácrátótit, a hatvanit), akadálymentesítik az állomásokat és parkolókat építenek. A székesfehérvári szakasz felújítása már elkezdődött, a több mint nyolcvan milliárdos munkával várhatóan 2012-re végeznek a szakemberek.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.
![](https://cdn.hvg.hu/img/partolo_tagsag/HVG_hetilap_2_ho_50_off_kampany_03_640x360.png)