A második sugárút alatt új metróvonal fut majd New York-ban, Manhattan keleti oldalán.
A második sugárút alatt új metróvonal fut majd New York-ban, Manhattan keleti oldalán. Ha minden igaz, 2018-ra készül el, az első, hamarosan induló építési szakasz 4,45 milliárd dollárba kerül.
Az építész szakma egy része heves ellentámadásba ment át. Azt kifogásolják, hogy néhány megálló felszini, utcasarki bejárata a lakóövezetbe nem illő tömböt alkot majd. Műszakilag ezek az állomások szellőzését és más kiszolgáló funkciót rejtenek majd, de alakjuk és méretük túlzó – vélik a tiltakozó mérnökök, akiket a The New York Times idézett.
A vonal tervezője egyébként az a cég (DMJM+Harris and Arup), amelyik a Kennedy nemzetközi repülőtéren a Jet Blue légitársaság terminálját is megalkotta. Annak idején ezt arányos, megnyerő külsejű és előremutató design-nak minősítették.
Vannak, akik szerint ha már meg kell építeni ezeket a tömböket, akkor legyenek magasabbak, de lakásokat is tartalmazzanak. Most ugyanis úgy fest, hogy függőlegesen nem fogják kihasználni a teret. A magasba nyúló házak szerintük jobban illenek a környékbe, ráadásul minél több a lakás, annál több felé oszlik meg az egységköltség, s ez jó a fejlesztőknek is – érvelnek ezek az emberek.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.