Ingatlan ingatlanmenedzser.hu 2010. augusztus. 18. 07:00

Bringautak: botrány vagy fejlődés?

A gerinchálózat kiépítése, új sávok kialakítása, biciklitárolók installálása és a biciklisközlekedés összehangolása a...

A gerinchálózat kiépítése, új sávok kialakítása, biciklitárolók installálása és a biciklisközlekedés összehangolása a tömegközlekedéssel a legégetőbb feladatok. A kerékpárút-hálózat kiépítése, és a tervek összehangolása azonban az önkormányzati rendszer jelenlegi működése miatt szinte megoldhatatlan feladat. A Fővárosi Önkormányzatnak nincsen kerékpáros közlekedéssel foglalkozó divíziója, a biciklizést érintő kérdésekben legtöbbször a Közlekedési Ügyosztály illetékes.

Tőkés Balázs úgy véli, hogy mivel Budapesten kétszintű önkormányzati rendszer van, kerületi és fővárosi, és a kettő között nincs alá-fölérendeltségi viszony, a főváros nem adhat a kerületi önkormányzatok részére utasításokat. A kerékpáros főhálózat fejlesztési tervét, amelynek elkészítése a Fővárosi Önkormányzat feladata, a kerületek beruházásaik során figyelembe tudják venni. Felmerül azonban a kérdés, hogyan lehetséges egységes bicikliút-hálózatot építeni központi irányítás hiányában.

Google Maps - 3D-s biciklis térkép részlete

A másik fontos felvetés a kerékpárutak minőségére vonatkozik. Mi lehet az oka annak, ha egyik kerületből a másikba kerekezve arra leszünk figyelmesek, hogy az út minősége szembetűnően megváltozik? A Közlekedési Ügyosztály illetékese elmondta, hogy a kerületi önkormányzatoknak a kerékpárforgalmi létesítmények útügyi műszaki előírásait kell – többek között – betartaniuk.

A Főváros a forgalomtechnikai terveket hagyja jóvá, és ha ebből a szempontból nem felel meg a kivitelezés, akkor nem járul hozzá a műszaki átadáshoz. A burkolat minőségét átvételkor az útkezelőnek kell ellenőriznie. Lehetőség van azonban arra, hogy fővárosi szinten pályázati pénzekből finanszírozzanak bizonyos fejlesztéseket.

A főváros a közelmúltban új, biciklis közlekedésre fordítandó pályázati pénzekkel lett gazdagabb. Az elnyert támogatások lehetővé teszik, hogy Tőkésék a kerékpárforgalmi hálózat fejlesztésére hamarosan 595 millió forintot fordíthassanak. 

Hasonlóan érdekes témákról olvashat Öko Extra 2010 című szakmai kiadványunkban, amelyet 995 forintos áron megvásárolhat az újságárusoknál vagy online megrendelheti itt.  

Tudatos otthon
Hirdetés