Ingatlan ingatlanmenedzser.hu 2010. augusztus. 18. 07:00

Bringautak: botrány vagy fejlődés?

A gerinchálózat kiépítése, új sávok kialakítása, biciklitárolók installálása és a biciklisközlekedés összehangolása a...

A gerinchálózat kiépítése, új sávok kialakítása, biciklitárolók installálása és a biciklisközlekedés összehangolása a tömegközlekedéssel a legégetőbb feladatok. A kerékpárút-hálózat kiépítése, és a tervek összehangolása azonban az önkormányzati rendszer jelenlegi működése miatt szinte megoldhatatlan feladat. A Fővárosi Önkormányzatnak nincsen kerékpáros közlekedéssel foglalkozó divíziója, a biciklizést érintő kérdésekben legtöbbször a Közlekedési Ügyosztály illetékes.

Tőkés Balázs úgy véli, hogy mivel Budapesten kétszintű önkormányzati rendszer van, kerületi és fővárosi, és a kettő között nincs alá-fölérendeltségi viszony, a főváros nem adhat a kerületi önkormányzatok részére utasításokat. A kerékpáros főhálózat fejlesztési tervét, amelynek elkészítése a Fővárosi Önkormányzat feladata, a kerületek beruházásaik során figyelembe tudják venni. Felmerül azonban a kérdés, hogyan lehetséges egységes bicikliút-hálózatot építeni központi irányítás hiányában.

Google Maps - 3D-s biciklis térkép részlete

A másik fontos felvetés a kerékpárutak minőségére vonatkozik. Mi lehet az oka annak, ha egyik kerületből a másikba kerekezve arra leszünk figyelmesek, hogy az út minősége szembetűnően megváltozik? A Közlekedési Ügyosztály illetékese elmondta, hogy a kerületi önkormányzatoknak a kerékpárforgalmi létesítmények útügyi műszaki előírásait kell – többek között – betartaniuk.

A Főváros a forgalomtechnikai terveket hagyja jóvá, és ha ebből a szempontból nem felel meg a kivitelezés, akkor nem járul hozzá a műszaki átadáshoz. A burkolat minőségét átvételkor az útkezelőnek kell ellenőriznie. Lehetőség van azonban arra, hogy fővárosi szinten pályázati pénzekből finanszírozzanak bizonyos fejlesztéseket.

A főváros a közelmúltban új, biciklis közlekedésre fordítandó pályázati pénzekkel lett gazdagabb. Az elnyert támogatások lehetővé teszik, hogy Tőkésék a kerékpárforgalmi hálózat fejlesztésére hamarosan 595 millió forintot fordíthassanak. 

Hasonlóan érdekes témákról olvashat Öko Extra 2010 című szakmai kiadványunkban, amelyet 995 forintos áron megvásárolhat az újságárusoknál vagy online megrendelheti itt.  

Tudatos otthon
Hirdetés
Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.