Csütörtökön Suchman Tamás lemondott a sávolyi pálya építésének koordinálásáról és javasolta a projekt elhalasztását is...
Csütörtökön Suchman Tamás lemondott a sávolyi pálya építésének koordinálásáról és javasolta a projekt elhalasztását is - írta az Index. "Nem akarok részese lenni olyan projektnek, ahol mindenfajta vádaskodás elindul a zsarolhatóságtól a megtérülés bizonytalanságával kárt okozva a magyar nemzetgazdaságnak” – fogalmazott az MR1-Kossuth Rádiónak a szocialista politikus csütörtökön, aki lényegében a következő kormányra bízta a döntést ta Balatonring projekttel kapcsolatban.
Még aznap délután a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. visszavonta az M7-es autópálya sávolyi leágazásával kapcsolatos munkáira a múlt héten megjelent tenderét. Pénteken már a Magyar Fejlesztési Bank jelentette be: eláll a Sávoly Motorcentrum Fejlesztő Kft-vel való szerződés kötéstől, így a korábban átadott ajánlat is érvényét veszti. A bank hivatalos döntése szerint a hitelnyújtáshoz szükséges összetett garanciarendszer már nem áll fenn, ezért a hitelt nem lehet folyósítani. Korábban a Pénzügyminisztérium azt mondta: az állam szerepe a projektben gazdaságtalan és túl kockázatos.
A Balatonring a kormányon belül az önkormányzati minisztériumhoz és a gazdasági minisztériumhoz tartozott. Bár Bajnai Gordon kormányfő októberben aláírta az MFB-t hitelnyújtásra utasító kormányhatározatot a gazdasági minisztérium előterjesztése nyomán, március elején már arra utasította a gazdasági minisztert, hogy hozza nyilvánosságra a döntés alapjául szolgáló KPMG-tanulmányt.
Ehhez képest a gazdasági miniszter azt mondta az Indexnek adott interjújában, hogy tárcája csak a hitelnyújtás koordinálásáért felel, a támogatásról szóló kormánydöntést megalapozó hatástanulmányt a Pricewaterhouse Coopers készítette és az Önkormányzati Minisztériumnál kell keresni.
Az ÖM kitart amellett, hogy a mintegy 52 milliárdos teljes beruházás 800 munkahelyet teremthet, illetve "óvatos becslések alapján, már a pálya átadását követő első években is mintegy 200 ezer látogatóval lehet számolni egyedül a Moto GP rendezvényen".
Az Index szerint az állami Magyar Turizmus Zrt. vezetői egy ideje komolyan tartani kezdtek attól, hogy az eléjük tárt konstrukcióban bűncselekményt, konkrétan hűtlen kezelést követnének el, ha aláírnák az elvárt szerződéseket. Ugyanis a pályát üzemeltető cégben a tervek szerint 30 százalékos tulajdont szerzett volna a Magyar Turizmus Rt. Ha tehát az állam bukna a befektetésen, akkor a turizmusért felelős kormányhivatal is bukna.
Miután a spanyol Sedesa - kétes hírű képviselője Kovács Bence János útján - azért fordult az államhoz, mert a kereskedelmi bankoktól nem kapott hitelt, lényegében eldőlt: idén biztosan nem rendeznek sem MotoGP futamokat, sem Ferrari Challenge versenyeket Sávolyon.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.