Provokatív turbándivat
Némi ideológiai kockázatot is vállalva kínálja a turbánt az idei tavaszi trend nélkülözhetetlen kellékeként több...
Némi ideológiai kockázatot is vállalva kínálja a turbánt az idei tavaszi trend nélkülözhetetlen kellékeként több befolyásos divatház, így a Prada és Ralph Lauren. A selyemből vagy szaténból készült fejfedő elérhető árú változatával már előrukkolt a svéd Hennes és Mauritz üzletlánc is. Nem ez az első eset a divattörténelemben, hogy nyugati nők fején köt ki a muszlim hitű, illetve szikh férfiak viselete. A múlt század közepén hollywoodi dívák e ruhadarabbal irányították a figyelmet arcuk szépségére. A divatdiktátorok is tudják azonban, hogy manapság teljesen más jelentést hordoz a turbán. Szimbolizálja például az iszlám szélsőségesek Nyugat-ellenességét, főként azóta, hogy a jól ismert videofelvételeken Oszama bin Laden e viseletben üzent a Nyugatnak. Másrészt vihart kavarhat, ha nyugati nők így ékesítik magukat, miután nem is olyan régen francia szikh fiatalokat tiltottak ki az iskolából, amikor e fejfedőben jelentek meg. Bár elsőként éppen a politológus végzettségű Miuccia Prada olasz divattervezőnő mutatta be kollekciójában a turbánt, a divatkritikusok szerint a provokáció csak ügyes reklámfogás. A muszlimok vagy szikhek elvben nem kifogásolhatják ugyan saját fejfedőjük divatját, de az új módinak egyelőre sem politikai, sem fogyasztói hatásait nem lehet megjósolni. A divatcsináló Vogue magazin bizonytalanul kérdezi brit kiadása címlapján: "Fog ön turbánt hordani?"