Arab divatforradalom
Egymást érték az utóbbi napokban a divatbemutatók Dubaiban, és nem volt ritka látvány, hogy a közönség soraiban...
Egymást érték az utóbbi napokban a divatbemutatók Dubaiban, és nem volt ritka látvány, hogy a közönség soraiban tetőtől talpig fekete ruhába burkolózott hölgyek is figyelték a divatos fehérneműkbe és csillogó köntösökbe öltözött manökeneket. Az olasz Valentinótól a japán Kenzóig a világ számos divatháza komoly piaci lehetőségeket lát a konzervatív muszlim térségben, ahol az olajdollároknak és a luxusfogyasztás iránti vágynak köszönhetően egyes divatcégek forgalomnövekedése tavaly a 30 százalékot is elérte. A társadalom által elvárt, hagyományos módon öltözködő arab nők a fekete leplek, vagyis az abaják alatt gyakran a legutóbbi divat szerinti ruhadarabokat vesznek fel. A családi összejöveteleken vagy éppen a hölgybulikon pedig feltárulnak a lengébb öltözékek is. Ami Bejrútban már rég megszokott látvány, az Öböl térségében új jelenség: a luxus- divatcégek egymás után nyitják boltjaikat, és mind többet költenek reklámra. A világ másik felén, Ausztráliában a libanoni gyökerű közösség - a burkát és a bikinit ötvözve - feltalálta a burkinit, amely a muszlim ízlésnek megfelelően eltakarja a testet, de nem simul rá egészen, viszont nem is annyira bő, hogy ne lehessen benne kényelmesen úszni. A 30 ezer forintnak megfelelő áron kapható burkini ráadásul kiválóan véd a naptól is.