Opel-bizonytalanságok
Semmiféle jogot nem szerzett még az Opel autógyárban a megvásárlására befutóként emlegetett kanadai–osztrák Magna...
Semmiféle jogot nem szerzett még az Opel autógyárban a megvásárlására befutóként emlegetett kanadai–osztrák Magna autóipari beszállító cég, ám a hírek szerint máris módosítja a tárgyalások során tett ígéreteit. A megállapodásban az 55 ezer európai Opel-munkahely közül legfeljebb 10 ezer leépítését látta szükségesnek, most 1600-zal többet emleget. A gazdasági minisztérium szerint nem kizárt, hogy a szándéknyilatkozatról szóló végleges tárgyalások kudarcba fulladnak. Berlin állítólag továbbra is kapcsolatban áll más érdeklődőkkel, a korábban könnyedén elutasított kínai ajánlatot is fontolgatják. Már csak azért is, mert a Magnával együtt pályázó orosz állami Szberbank nem biztos, hogy képes vagy hajlandó 500 millió euróval beszállni, jó, ha 100 milliót szán az ügyletre. A Magna mindenesetre jövőre piacra dobná az új Astrát, a jelenlegit pedig olcsóbb kivitelben tovább gyártaná. A felfuttatandó Astra-gyártás székhelye a németországi Bochum és Rüsselsheim lenne, ahonnan a részegységek, például a váltók gyártását az ausztriai Aspernbe és a magyarországi Szentgotthárdra telepítenék.
Kérdőjelek övezik a csődvédelembe menekült amerikai General Motors (GM) másik eladósorba jutott márkája, a Hummer sorsát is. Az autósszakmát és a közvéleményt is megdöbbentette, amikor híre ment, hogy az amerikai hadsereg jelképévé vált, a Terminátor-filmben is feltűnt szuperméretű terepjárót ezentúl a még Kínában is alig ismert, elsősorban építőipari nehézgépjárműveket, valamint híd- és sztrádaelemeket gyártó sencseni Sichuan Tengzhong magánvállalat gyártja. A cég forgalmáról, pénzügyi hátteréről alig tudni valamit, autós területen semmi tapasztalata, és az ügyletet állítólag a pekingi hatóságok sem nézik jó szemmel, a benzinfaló Hummer nem illeszkedik ugyanis a kormány új energiatakarékos kampányába. A Hummer-tulajdonosokat valósággal sokkolta, hogy korábbi ígéretével ellentétben a márkát mindössze 100 millió dollárért megszerző cég a napokban jelezte, mégis áthelyezné a termelés egy részét Kínába.
Biztosabbnak látszik a GM által szintén eladásra felkínált veszteséges svéd Saab helyzete, amely újra hazai kezekbe kerülhet. Az évente 10–20 darab exkluzív CCX sportautót készítő Koenigsegg cég tulajdonosa, Christian von Koenigsegg norvég befektetőtársával, Bard Ekerrel együtt venné át a márkát, feltéve, hogy a svéd állam is beszáll hitelgaranciával.