2007. december. 05. 00:00 Utolsó frissítés: 2007. december. 05. 19:35 Nemzetközi gazdaság

Online karácsony

HVGÉv végi vásárlói rohamra számíthatnak az internetes áruházak és a termékeiket a világhálón is kínáló cégek.

HVG
Év végi vásárlói rohamra számíthatnak az internetes áruházak és a termékeiket a világhálón is kínáló cégek. A november közepén indult, alig másfél hónapos karácsonyi szezonban - az amerikai Forrester Research piackutató intézet előrejelzése szerint - Európában 58 százalékkal, összesen 51 milliárd euróra emelkedhet az online vásárlások értéke. Az internetet használók 58 százaléka szándékozik a világhálón keresztül beszerezni szeretteinek a karácsonyi meglepetést. Az internetes ajándékvétel népszerűsége az egyre nagyobb kedvezmények mellett a széles sáv terjedésének, valamint a kényelemnek is köszönhető: egyre többen akarják elkerülni a karácsonyi tolongást. A britek közül várhatóan 27 millióan összesen 20 milliárd eurót költenek internetes ajándékbeszerzésre. A németek jóval többen, 33 millióan készülnek világhálós vásárlásra, ám lényegesen kevesebbet szánnak az ajándékozásra. Az olaszok, a görögök és a hollandok viszont továbbra is inkább a hagyományos módon, személyesen kívánják kiválasztani a karácsonyi meglepetést, e-vásárlásaik értéke várhatóan 2 milliárd euró alatt marad. Az ünnepre készülődők az idén is elsősorban utazási szolgáltatásokat vesznek az interneten, emellett a könyv, a cd és a dvd, a ruha, az ékszer, az óra, a játék és a szórakoztatóelektronikai berendezések a legkeresettebbek.

Vállalkozás Gyükeri Mercédesz 2024. december. 22. 20:00

"Mi csak a gyümölcs ízét tudjuk megőrizni": a magyar szörpforradalom egyik bölcsőjében jártunk

Addig gépesítünk, amíg az nem megy a minőség rovására, vallja Galajda Péter, aki azért kezdett el szörpöt gyártani, mert nem talált megfelelőt a piacon. A Mayer szörp mára az egyik legismertebb prémium élelmiszer lett, ahol ugyan mindig van a polcon a nagymama főzetét idéző eperszörp, de kísérleteznek chilivel és kaporral is.