2006. szeptember. 20. 00:00 Utolsó frissítés: 2006. szeptember. 21. 00:06 Nemzetközi gazdaság

Online hirdetési bevételek

HVGA nemzetközi reklámpiacon csak az internet lesz képes igazán dinamikus bevételnövekedésre a következő években -...

HVG
A nemzetközi reklámpiacon csak az internet lesz képes igazán dinamikus bevételnövekedésre a következő években - állítja az amerikai Merrill Lynch befektetési bank nemrég közzétett elemzése. A hirdetők érzékelik, hogy az internet a mindennapi élet részévé vált, és az emberek kevesebb napilapot, hetilapot és magazint olvasnak, egyedül a tévénézési szokásaik nem változtak lényegesen. Az előrejelzés szerint az internetes hirdetési költések világszerte a tavalyi 20 milliárd dollárról öt év múlva 55 milliárdra szöknek fel. Ennek ellenére az összesített hirdetési költéseknek még mindig csak a 7 százalékát adná az internet. Az élen az USA áll, ahol tavaly 12,5 milliárd dollárt költöttek el a hirdetők. Európa alaposan le van szakadva: 17 vizsgált nyugat-európai országban tavaly mindössze 3 milliárd dollárnyi online hirdetési bevétel folyt be. Új jelenség, hogy a reklámpiacon nőtt a hagyományos médiacsoportok aránya az internetes cégek rovására (a 2000-es 23-ról 2006-ra 37 százalékra). A magyar reklámpiacon is évek óta az online média könyvelhette el a legnagyobb, évi 5-6 százalékos növekedést. A Magyar Reklámszövetség becslése szerint a szektor tavaly 6,1 milliárd forintnyi hirdetési bevételt ért el, az összes hirdetési költség 7 százalékát.