Térfoglalók
Akár szerethetnék is az autót a városi közlekedésért aggódók.
Akár szerethetnék is az autót a városi közlekedésért aggódók. A privát négykerekű tagadhatatlan előnye, hogy használója a menetsebességet a lehetőségekhez alakítva, számos útvonal közül választva, átszállás nélkül juthat el úti céljához. Közlekedésszervezési szempontból mégis gond van vele: más módokhoz képest nagy az útigénye - márpedig a városokban az úthálózat szűkösen áll rendelkezésre. Egy gépkocsi jellemzően egy utast szállít, mégis 6-8 négyzetméternyi útfelületet foglal el. Eközben a buszokon utazók (utasszámtól függően) csak 0,3-1,5, a kerékpárosok nagyjából 1 négyzetmétert "fogyasztanak". Az autók terjedése miatt - az útfelület pazarló felhasználásával - a közutakat használó vagy azokat szintben keresztező felszíni tömegközlekedési eszközök is lassabban haladnak. Nyugat-Európa számos városában már sikerült megállítani az autósok arányának növekedését, Budapesten viszont a magángépkocsi-használat továbbra is teret nyer.