2006. szeptember. 20. 00:00 Utolsó frissítés: 2006. szeptember. 20. 17:06 Trend

Térfoglalók

Akár szerethetnék is az autót a városi közlekedésért aggódók.

Akár szerethetnék is az autót a városi közlekedésért aggódók. A privát négykerekű tagadhatatlan előnye, hogy használója a menetsebességet a lehetőségekhez alakítva, számos útvonal közül választva, átszállás nélkül juthat el úti céljához. Közlekedésszervezési szempontból mégis gond van vele: más módokhoz képest nagy az útigénye - márpedig a városokban az úthálózat szűkösen áll rendelkezésre. Egy gépkocsi jellemzően egy utast szállít, mégis 6-8 négyzetméternyi útfelületet foglal el. Eközben a buszokon utazók (utasszámtól függően) csak 0,3-1,5, a kerékpárosok nagyjából 1 négyzetmétert "fogyasztanak". Az autók terjedése miatt - az útfelület pazarló felhasználásával - a közutakat használó vagy azokat szintben keresztező felszíni tömegközlekedési eszközök is lassabban haladnak. Nyugat-Európa számos városában már sikerült megállítani az autósok arányának növekedését, Budapesten viszont a magángépkocsi-használat továbbra is teret nyer.

Itthon Lengyel Tibor 2025. január. 08. 15:15

Orbán indiai csodadoktor kalauzánál 2 millió is lehet egy tisztítókúra, mégis milliárdos veszteséget halmozott fel a cége

Az ájurvédikus gyógyító, Krishna Kumar Gattyán Györggyel közös életmódcége masszázst, gyógyteát és tisztítókúrát árul, de kezdettől fogva veszteséges. Kumar saját cége még inkább: milliárdos mínuszt görget maga előtt, igaz, nemrég ezt a lyukat betömte. Gattyán a veszteségek ellenére megtartja a tulajdonrészét, és az is kiderült, miért éppen Kumarral állt össze.