Az evolúció állomásai
1958: A New York államban található Brookhaven atomkutató központban elkészítik az első videojátékot, egy...
1958: A New York államban található Brookhaven atomkutató központban elkészítik az első videojátékot, egy oszcilloszkópon játszható, kezdetleges teniszt.
1962: A világ legismertebb műegyetemének számító amerikai Massachusetts Institute of Technology három számítástechnikusa kifejleszti az évtizedekkel később a mobiltelefonokban is feltűnő "csillagháborút", amelyben két, korlátozott üzemanyag-tartalékkal rendelkező apró űrhajó lövi egymást.
1972: Megjelenik az első, kereskedelmi forgalomba került konzol, a Magnavox Odyssey, amellyel a tévé képernyőjén kezdetleges teniszt és jégkorongot lehet játszani, de a memória kis mérete miatt az eredményeket papíron kell jegyezni.
1977: Bemutatják a japán Atari 2600 Video Computer Systemet (ennek emblematikussá vált, teniszre hasonlító Pong játéka Magyarországon az Egri János vezette Lehet egy kérdéssel több? című tévévetélkedőben is föltűnt). A konzolból - amelyet egészen 1991-ig gyártanak, ezért mindmáig a leghosszabb életűnek számít a kategóriában - 20 milliót adnak el világszerte.
1980: A Namco létrehozza az első "videojáték-személyiséget", a Pac-Mant, amely egy labirintusban falja a golyókat és menekül a szörnyek elől. A figura utóbb többször is feltűnik modernizált szoftverekben.
1985: Alekszej Pazsitnov szovjet számítógépmérnök megalkotja a máig töretlen népszerűségnek örvendő zuhanó téglás játékot, a Tetrist.
1989: A japán Nintendo bemutatja az első hordozható videojáték-készüléket, a Game Boyt, amelyből a következő öt évben világszerte 5 milliót adnak el.
1994: A japán Sony előáll a szoftvert immár nem speciális kazettáról, hanem cd-lemezről futtató asztali konzollal, a PlayStationnel, megfosztva a piaci elsőségtől a korábban a Super Nintendóval hódító riválisát.
1999: A Nintendo előtt piacvezető Sega a Dreamcasttal próbál visszatérni, de annak kudarca után föladja a hardvergyártást, és a játékszoftver-fejlesztésre koncentrál.
2000: A Sony a PlayStation 2-vel megerősíti vezető pozícióját, amelyet a 2001-ben érkező Nintendo GameCube és Microsoft Xbox sem tud megrendíteni.