TESCO-BÍRSÁG
Százmillió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa a Tesco-Global Áruházak Zrt.
Százmillió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa a Tesco-Global Áruházak Zrt.-re a fogyasztók megtévesztéséért. A szokatlanul magas büntetést azzal indokolta a versenytanács, hogy a Tesco többszörös visszaeső, már kilencedszer marasztalták el. Legutóbb márciusban 36 millió forintra bírságolta a GVH a kereskedelmi láncot, amely tavaly 14 százalékkal, 425 milliárd forintra növelte a bevételét. A versenytanács ezúttal is a Tesco reklámkiadványainak egyes hirdetéseit kifogásolta: például a reklámozott digitális fényképezőgép nem volt kapható az akció első napjaiban a cég valamennyi áruházában, más esetben nem volt igaz a termék megvásárlásával elérhető 35 százalékos megtakarítás, sem a kilátásba helyezett ajándék.