BORMARKETING-EGYEZSÉG
Megegyezett a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM) a borászati szakmai szervezetekkel a korábbi...
Megegyezett a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM) a borászati szakmai szervezetekkel a korábbi literenként 8 forintos jövedéki adó idei megszűnése utáni hasonló mértékű forgalomba hozatali járulék befizetéséről. Eszerint az idén befolyó 1,5 milliárd forintnak a bormarketinget szolgáló hányadát - az összeg 60 százalékát - az FVM tulajdonában álló Agrármarketing Centrum Kht. (AMC) elkülönített számlán kezeli, három munkanapon belül pedig továbbutalja a Magyar Bormarketing Kht.-nek. Ez utóbbi feladata lesz a magyar borok piacának erősítése, mivel a borászok megítélése szerint az AMC az utóbbi években ezt a feladatot képtelen volt ellátni. A pénz maradék 40 százalékát minőség-ellenőrzésre fordítják. A Bormarketing Kht. a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, a Magyar Szőlő- és Bortermelők Szövetsége, a Magyar Borakadémia és a Pannon Bormíves Céh 20-20 százalékos tulajdonában áll, a többi 20 százalékon 9 egyéb szakmai szervezet osztozik. Az AMC - a borászok reményei szerint ideiglenes - közbeiktatására azért van szükség, mert Brüsszelben jelenleg ez az egyetlen, közösségi marketingtevékenységre elfogadott szervezet. Januárban egyes szakmai szervezetek demonstrációt helyeztek kilátásba, ha az AMC-t is bevonják a pénzelosztásba.