2005. szeptember. 14. 00:00 Utolsó frissítés: 2005. szeptember. 14. 17:04 Hét nap

VEZÉRCSERE A MÁV-NÁL

Hosszú hónapok találgatása után most már bizonyosnak látszik, hogy távoznia kell posztjáról Mándoki Zoltánnak, a MÁV...

Hosszú hónapok találgatása után most már bizonyosnak látszik, hogy távoznia kell posztjáról Mándoki Zoltánnak, a MÁV Magyar Államvasutak Rt. vezérigazgatójának, akit még a korábbi gazdasági miniszter, Csillag István nevezett ki. A döntést Kóka János, a gazdasági tárca vezetője lapzártánk után jelenti be a vasút átalakítását és a vasúttörvényt ismertető beszámolójában, de a MÁV átszervezése kapcsán annyi már tudható, hogy az árufuvarozási üzletágat új, önálló cégbe, a MÁV Cargóba telepítik át. Megszűnik az eddigi kettős vezérigazgatói státus a vasúttársaságnál: Mándoki utóda - a posztra Heinczinger István, a Siemens Rt. eddigi igazgatója az esélyes - vezérigazgató-helyettes lesz, míg az elnök-vezérigazgatói posztot továbbra is Gaál Gyula tölti be. Mándoki menesztésének egyik oka, hogy nem ért el látványos eredményeket a MÁV struktúrájának, működésének átalakításában, de eltávolításában szerepet játszik a MÁV botrányoktól hangos motorvonat-beszerzési pályázata is.

Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.