2005. augusztus. 31. 00:00 Utolsó frissítés: 2005. augusztus. 31. 17:14 Hét nap

NYERTEK A BÍRÓSÁGOK

Első fokon elutasította a Bács-Kiskun Megyei Bíróság a Pepszolg Kft.

Első fokon elutasította a Bács-Kiskun Megyei Bíróság a Pepszolg Kft. keresetét, amely egyetemlegesen 100 ezer forint nem vagyoni kár megállapítását kérte a per alpereseitől, a Legfelsőbb Bíróságtól, a Fővárosi Bíróságtól, a Fővárosi és a Szegedi Ítélőtáblától. A szövevényes ügy 1993-ban indult, amikor a Legfelsőbb Bíróság érvénytelenítette a Pepszolg társasági szerződését, bár a cég 50 százalékát birtokló és az érvénytelenség kimondását kérő Pesterzsébeti Papírgyár leányvállalatát a döntés időpontjában már törölték a cégjegyzékből. A cég másik felét birtokló négy magánszemély nem akarta a Papíripari Vállalat által apportált vagyont "kiadni" a privatizáció alatt álló leányvállalati jogutódnak, ennek ellenére az egykori állami tulajdon papíron már többször gazdát cserélt (HVG, 2005. január 8.). A perbe fogott bíróságok eleve vitatták, hogy kártérítési felelősséggel tartoznának eljárásukért és döntéseikért. Orosz Árpád, az Országos Igazságszolgáltatási Tanácsban is tag bíró szerint nincs ok-okozati kapcsolat a Pepszolg kára és a "bíróságok némelyikének" jogsértése között, a bíróságoknak nem róható fel például, hogy nem győződtek meg a peres felek kilétéről és a képviselők megbízásának szabályosságáról. Lomnici Zoltán legfelsőbb bíró - ő a per idején felbukkant a kecskeméti bírósági épületében - parlamenti beszámolója szerint 2003-ban mindössze hét ügyben ítéltek meg bíróságok elleni perekben kártérítést, 6,5 milliós értékben, miközben közel ötszáz per indult 108 milliárd értékben.

hvg360 Dobszay János 2025. április. 17. 19:30

Új biciklis forradalom Magyarországon: az e-bringák megnyitották az utat az idősebbek előtt

Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen szó munkába járásról vagy szabadidős programról. Az elektromos bringák terjedésével már az életkor sem (akkora) akadály, ami a kerékpárhasználók korösszetételén is meglátszik. Budapesten egyszerre van „autósüldözés” és elégtelen infrastruktúra, közben az a cél, hogy a következő öt évben robbanásszerűen növekedjen a biciklivel járók aránya.