2004. szeptember. 18. 00:00 Utolsó frissítés: 2004. december. 02. 16:38 Hét nap

CIGARETTASZIGOR

Az unión kívüli országokból - elsősorban a román és ukrán határon át - behozott cigaretta fokozott ellenőrzését ígéri...

Az unión kívüli országokból - elsősorban a román és ukrán határon át - behozott cigaretta fokozott ellenőrzését ígéri hétfőtől a vám- és pénzügyőrség, amit a jövedékiadó-bevétel tervezettől való elmaradásával indokol. Maguk az előírások nem szigorodnak ugyan, ám ezentúl - a cukorbehozatalhoz hasonlóan - ellenőrzik, hogy a vámmentes magánimport keretében valóban családi célra és alkalmilag hozták-e be a dohányárut. Az átlagfogyasztásnak megfelelő éves keretet határoztak meg, amelyen felül vámmal, jövedéki adóval és általános forgalmi adóval terhelik a magánforgalomban behozott árut is. Előreláthatólag már két doboz cigaretta behozataláról is vámáru-nyilatkozatot töltetnek ki, s ezek alapján követik az éves keret kitöltését. A hamis nyilatkozatot adókat szabálysértési vagy - értékhatártól függően - büntetőeljárás fenyegeti. Minden 17 évesnél idősebb magyar állampolgár egyszerre 200 szál cigatettát (vagy 100 szivarkát vagy 50 szivart vagy 250 gramm dohányt) hozhat be vámmentesen EU-n kívüli országokból, legfeljebb 175 euró összértékben. Cigarettából évente személyenként 2 ezer szál, azaz 10 kartonnyi vámmentes. Az illegális cigarettaimport országon belüli mobil felderítésére a vámhatóság áprilisban állította fel a Tabac akciócsoportot, amely eddig 1100 esetben foglalt le összesen 90 ezer karton cigarettát, fellépése nyomán 310 büntető-, 812 szabálysértési és 319 jövedéki eljárás indult.

hvg360 Dobszay János 2025. április. 17. 19:30

Új biciklis forradalom Magyarországon: az e-bringák megnyitották az utat az idősebbek előtt

Sorra dőltek meg az elmúlt években a biciklis rekordok Magyarországon: egyre többen és egyre többet kerekeznek, legyen szó munkába járásról vagy szabadidős programról. Az elektromos bringák terjedésével már az életkor sem (akkora) akadály, ami a kerékpárhasználók korösszetételén is meglátszik. Budapesten egyszerre van „autósüldözés” és elégtelen infrastruktúra, közben az a cél, hogy a következő öt évben robbanásszerűen növekedjen a biciklivel járók aránya.