2004. augusztus. 07. 00:00 Utolsó frissítés: 2004. december. 02. 16:40 Hét nap

ÚJ IGAZGATÓ A SZÉPMŰVÉSZETI ÉLÉN

Baán Lászlót, a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumának (NKÖM) gazdasági ügyekben illetékes helyettes...

Baán Lászlót, a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériumának (NKÖM) gazdasági ügyekben illetékes helyettes államtitkárát nevezte ki Hiller István miniszter a Szépművészeti Múzeum igazgatójának. A posztra hárman jelentkeztek, köztük Mojzer Miklós jelenlegi igazgató, akit azonban 73 éves kora miatt nem támogattak a bírálóbizottság tagjai. Baán - akinek nincs ugyan szakirányú végzettsége, ám ez nem is volt a pályázat előfeltétele - korábban a Fidesz színeiben politizált a fővárosban, majd az NKÖM közigazgatási államtitkára volt az Orbán-kormány idején, s kinevezése öt évre szól. Május végén egyébként több nemzeti intézmény vezetőjének a kinevezése járt le, s a miniszter meghosszabbította az Országos Széchényi Könyvtár, a Magyar Nemzeti Múzeum és a Magyar Nemzeti Galéria eddigi főigazgatóinak mandátumát, új ember vezeti majd például az Országos Idegennyelvű Könyvtárat, a Műszaki Múzeumot, míg az Országos Színházi Intézet és Múzeum vezetésére pályázó három jelölt egyike sem felelt meg az elvárásoknak, így új pályázatot ír ki az NKÖM.

Kult Sztupa Melitta Boglárka 2025. január. 08. 19:48

„Varázslatos, de nehéz is látni, hogy valaki, akit már ennyire szeretsz, rohan be sírva az erdőbe, te meg ott vagy kamerával a kezedben”

Felépülő függőkről szól Miklós Ádám negyedik, egész estés dokumentumfilmje, a Varsói Nemzetközi Filmfesztiválon a zsűri különdíját elnyerő Mélypont érzés. A filmben megismerhetjük Borókát, a nehéz családi háttérrel rendelkező gimnazista lányt és Szilvesztert, a fiatal, szexualitásával küzdő férfit, akik a budapesti Megálló Csoport Alapítvány foglalkozásain vesznek részt. A Megálló reintegrációs közösségi házában olyan innovatív módszereket alkalmaznak terápiás céllal, mint amilyen például a sziklamászás. Erről is kérdeztük a film alkotóját, de szóba kerültek még a dokumentumfilmezés etikai dilemmái, a filmesek felelőssége, a függőség társadalmi megbélyegzettsége, valamint a mentális egészségünkkel való törődés jelentősége.