Startolt a Ganz-Skoda.
Akár egy héten belül üzlethez juthat az 1 milliárd forintos alaptőkével frissen bejegyzett Ganz-Skoda...
Akár egy héten belül üzlethez juthat az 1 milliárd forintos alaptőkével frissen bejegyzett Ganz-Skoda Közlekedési Zrt. (GSK), amelyet elsősorban vasúti, kötöttpályás járműgyártásra alapított a Transelektro-csoport megmentésébe tavasszal beszállt Resonator Vállalkozási és Kereskedelmi Kft., valamint a cseh Skoda Holding a.s. A BKV Zrt. ugyanis hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást indított a GSK-val, amely a Skoda és a júniusban felszámolásra ítélt Ganz Transelektro Közlekedési Zrt. (GTK) megállapodása alapján átveszi az eredetileg idén márciusra beígért tíz trolibusz gyártását. A GTK a mintegy 8-9 milliárd forintos adóssága ellenére több jelentős üzletet is a magáénak tudhatott, így a francia Alstom társaságában 65 milliárd forintos ajánlattal elnyerte a metrókocsikra kiírt BKV-tendert, amelyből 10 százalékkal részesült volna, és száznál is több trolibusz szállítására volt szerződése Rigával és Debrecennel. A HVG érdeklődésére az Alstom megerősítette, hogy tárgyalnak az újonnan alapított GSK-val a metrókocsikhoz szükséges alkatrészek beszállításáról. A GTK felszámolóbiztosa ugyanakkor határozottan cáfolta, hogy a GSK-val további gyártásról egyezkedne. Mint Somorjai Béla hangsúlyozta, a GTK bármely vagyontárgyának az értékesítéséről csak nyilvános keretek között lehet szó, éppen ezért várhatóan október közepén nyilvános árverés lesz, amelyen a gyár befejezetlen termékeire és az ahhoz szükséges technológiára, szabadalmi jogokra is lehet licitálni.