Eltűnik a Ganz-Hunslet Rt.
Megkezdődött az egykor a vasúti járműgyártásban jeleskedő, de hét évvel ezelőtt csődöt jelentett Ganz-Hunslet Rt.
Megkezdődött az egykor a vasúti járműgyártásban jeleskedő, de hét évvel ezelőtt csődöt jelentett Ganz-Hunslet Rt. (G-H) végelszámolása. Az 1989-ben létrehozott, elsősorban a Postabank Rt.-nél eladósodott társaság vezetői tíz évvel később azért döntöttek a csőd bejelentése mellett, mert sem a MÁV Rt.-től, sem a BKV Rt.-től nem érkeztek meg a remélt megrendelések. A csődegyezség 2000 februárjára született meg a mintegy négyszáz hitelezővel a több mint 4 milliárd forint adósságról. Bár eredetileg úgy gondolták, hogy a csődbejelentés előtt két nappal a Ganz Holding Rt. és a Reorg Faktor Rt. részvételével megalakult Ganz Mozdony-, Vagon- és Járműgyártó Kft. (GMVJ) - mint tehermentes vállalkozás - a termelőeszközök átvételével folytathatja az 1996-ban a ciprusi bejegyzésű Oakdale Ltd-hez került G-H tevékenységét, a hagyományos magyar vevőktől azonban az új cég sem kapott megbízást. A nyugati vasútijármű-gyártók beszállítójaként a kft csak veszteségesen tudott működni, így 2004 szeptemberében elrendelték a GMVJ felszámolását, ami máig nem zárult le.