Gasztro hvg.hu 2016. január. 11. 16:04

A bajusz a menő – itt a Torkos Csütörtök új logója

Nem kell tovább izgulni, kiderült, mi jelképezi leginkább a magyar ember számára a Torkos Csütörtököt. A bajusz. Lehetőleg paprikából. Huncut, hetyke szakácsosan.

A Magyar Turizmus Zrt. 2016-ot a gasztroélmények évévé nyilvánította, a várható mega-rendezvények sorát a február 11-én esedékes Torkos Csütörtök nyitja. Számmisztikusok gyönyörére ez éppen a 11. össznépi féláras evészet lesz. A történelmi eseményt új logóval ünneplik, amelyre már tavaly novemberben pályázatot hirdettek.

A beadási határidő december 15. volt profiknak és amatőröknek egyaránt, akik 266 pályaművel árasztották el az illetékeseket. Alig győzték az előzsűrizést, majd a válogatást online közönségszavazásra bocsátották Facebook-oldalukon. S íme, valamivel több mint 900 szavazattal – állítólag nagyon szoros versenyben – meglett az idén 11 éves Torkos Csütörtök új logója: a Hetyke Paprikabajuszos Szakács. Messzemenőkig eleget téve az elvárásnak, miszerint legyen kreatív és humoros, könnyen és látványosan lehessen megjeleníteni mind nyomtatott, mind kézzelfogható(?) formában, és persze jelképezze a torkoskodást.

Facebook

A beérkezett pályaműveket egyébként több kategóriába sorolták. Volt állatos – gólyákkal, (torkos)borzokkal, szürke marhával –, magyaros, betyáros, ételes, evőeszközös – ebből jött a legtöbb kés, villa, merőkanál kompozíció –, séfsapkás, figurás, virágos – naná, hogy a tulipános forgott leginkább –, szívecskés, paprikás, trikolóros, országtérképes stb.

Nem voltunk restek, és megnézegettünk jó párat. Nálunk a műfogsoros torkoskodó Magyarország lett a negatív győztes. A következő világkiállításon akár pavilon is lehetne.

Facebook

Bár gondolkoztunk a holtversenyen, mert a dugóhúzóba oltott turul szárnyas darázs sem semmi.

Facebook