Tizenhét ország tradicionális sajtjai közül a magyar Pater lett az abszolút győztes a III. Nemzetek Sajtversenyén.
A kontinens 16 országának és az USA-nak a tradicionális sajtjai versengtek augusztus 24. óta a fogyasztók kegyeiért, hogy jóvoltukból elnyerhesse valamelyik a legjobbnak kijáró címet, és Magyarország 2015-ös kedvence lehessen. A versenyt végülis a 24. Budavári Borfesztivál látogatóinak az ízlése döntötte el: több ezer szavazó érdemesítette a magyar tehéntejes, röglyukas, kemény Pater sajtot a győzelemre. A magyar sajt többek között olyan emblematikus termékeket körözött le, mint a svájci Appenzeller, az ír Dubliner, az angol Red Leichester vagy a cseh Zlata Praha.
„Nagyon elégedettek vagyunk a versennyel: több mint négyezer szavazat érkezett, ami meghaladja az előző két év összes szavazatát. Az is nagyon különleges, hogy ennyire szoros volt a verseny, ami azt üzeni nekünk, hogy az emberek tényleg megkóstolták a sajtokat. A magyar sajt teljesítménye pedig magáért beszél, mert bár az előző években is érezhető volt a magyar fölény, idén kiemelkedően teljesített a többi sajt között, vagyis méltón tudja képviselni hazánkat nemzetközi szinten is” – mondta Gábossy Ádám, a versenyt rendező SZEGA Foods ügyvezetője.
Az ünnepélyes eredményhirdetésen Fazakas Márton apát (csornai Premontrei Apátság) fel is szentelte a Patert, Magyarország kedvenc sajtját. A Pater egy vértesi tejüzem, a Magyaralmási Agrár Zrt. terméke, és immáron áldással indulhat nemzetközi hódító útjára.