Gasztro hvg.hu 2015. augusztus. 17. 18:56

Nem csalás, csak ámítás

Toplistás étteremről derült ki, hogy nem is létezik. Pedig a vendégek egekbe magasztalták az értékeléseikkel.

Nyugat-európai és amerikai séfek, tulajdonosok is ágáltak már az éttermek és hotelek vendégértékeléseit gyűjtő, meglehetősen népszerű nemzetközi portál ellen.  A legfőbb vád idáig az volt, hogy konkurensek bérelhetnek  fel véleményezőket egymás ellen, senki nem kontrollálja, hogy valóban jártak-e adott helyen a vendégek. Az első nagyobb szállodás botrány 2010-ben pattant ki, azóta inkább a vendéglátósok panaszkodnak "stiklizésre".

A legutóbb Olaszországban  kipattant botrányt történetesen egy újság, az Italia di Tavola gerjesztette egy fantom étteremmel. A hírforrások szerint a Garda tó környékén egy bizonyos La Scaletta nevű hely kapott sorra kiváló értékeléseket, és egy hónap alatt toplistás lett a portálon. Nos, mint kiderült,  Moniga del Garda-nak van vagy harminc étterme, de ez nincs köztük. Nem is lehetett, hiszen a  tréfás kedvű lapszerkesztők találták ki, mentségükre legyen mondva, ők maguk is "zárták be" az éttermet. A fiktív hellyel pont az volt a céljuk, hogy felhívják a figyelmet a portál manipulhatóságára.

Eggyel kevesebb étterem van a tó körül
free stock

A TripAdvisor-on természetesen már nem található meg az étterem, de szerintük a rendszerük, amit egy évtizede fejlesztenek, képes kiszűrni megfelelő technológiával a csalók által alkalmazott módszereket. Itt csak egy kis hiba történt, kis porszem került a gépezetbe. Nem csalás, csak ámítás.