940 tonnányi csokoládéfigurát vásároltunk össze 4 milliárd forintért tavaly a húsvét ürügyén - legalábbis ezt mutatja a Nielsen kiskeresekedelmi indexe. Az elemzések alapján pedig úgy tűnik, nincs kelendőbb a fényes papírokba bújtatott nyusziknál és tojásoknál, pláne, ha tejcsokoládéból készülnek.
Nagy valószínűséggel a tendencia az idén is folytatódik, és nem kérdés, hogy mi előrébb való: a tyúk vagy a tojás, pardon,inkább a csibe. Az összes eladás 39 %-át a csoki tojások, 41 %-át a nyulak teszik ki, és a fennmaradó szerény 20 %-on kénytelenek osztozni a kacsák, báránykák, csibék és különféle húsvéti csomagok.
Az sem mindegy persze, hogy mi lapul a tetszetős csomagolások alatt. A legeslegjobban a tejcsokoládét szeretjük, a húsvéti édességekre kiadott pénzük 82 %-át erre költjük, míg csak 9-et az étcsokoládéra, a többit pedig nugátkészítményekre. Ez utóbbiak iránt egyébként 2012 óta folyamatosan csökken a kereslet, úgy hogy egyre igényesebbek vagyunk. Néhány évvel ezelőtt még az ilyesfajta termékeknek sokkal tekintélyesebb piaci részesedésük volt.
S hogy melyek a legkedveltebb lelőhelyeink "nyúlvadászatban"? A kisboltok, beleértve a delikateszeket is, nem sokat szakítanak, stabilan csak 2 % jut rájuk a húsvéti csokifigura forgalomból. Jellemzően az ünnepek előtti nagybevásárlással intézzük az ilyesmit is, hiszen a hipermarketek részesedése 47, a diszkontoké 26, és a különféle élelmiszerbolt-láncoké 25 %. Ha nem stimmel a száz százalék, a maradékot a drogériákban (!) kell keresni.