A vendéglősök tízparancsolata szerint a vendégnek mindig igaza van. Ha mégse, akkor a vendéglős nem ismeri ezt az alapvető első pontot, s vannak rá esélyek, hogy a többit sem.
Ez a bizonyos - múlt századi, Tarján Vilmos-féle - tízparancsolat mindjárt a második helyre teszi, mennyire fontos, hogy a vendéget azonnal érkezéskor fogadják, mert azért haragszik a legjobban, ha ezt nem teszik meg, és nem mutatják meg az asztalát. Nos, egy legújabb felmérésből kiderült, hogy napjaink vendégeit nem ez zavarja a leginkább.
De még csak az sem, ha rossz elhelyezkedésű az asztala ( túl közel van a konyhához, bejárathoz, átjáróhoz stb.), kellemetlenül hangos a szomszédja, bizalmaskodik vele a pincér, aki esetleg még rosszul is veszi fel a megrendelést, a végén viszont elszámolja magát. Persze ezek sem maradtak ki arról a Consumer Reports listáról, amelyet az élelmiszer online közöl a foodpolitic.com nyomán.
Az étteremlátogatók leggyakoribb panaszait 20 pontos fontossági sorrendbe szedték. Kiderült, hogy leginkább az veri ki a biztosítékot, ha az asztalok és az evőeszközök piszkosak. Mindjárt ezután következik a koszos, hiányosan felszerelt mellékhelyiség. Az udvariatlan pincér már csak a dobogó harmadik fokára íratkozik fel, és csupán "pontszerző" lehet elhanyagolt külsejével. Ami még a vendégek kétharmadánál kiveri a biztosítékot, az a kihűlt vagy éppen túlmelegített étel, rosszul hűtött ital, és a személyzet "ráutaló" magatartása, mi szerint, jó lenne, ha már odébb állnának.
A vendégeket meglehetősen bírja még idegesíteni, ha nem azt kapják, amit várnak: egy fogás nem egyezik az étlapon leírtakkal, pláne, ha nem úgy néz ki, ahogy esetleg egy mellékelt fotó ábrázolja, vagy ahogy ízben, tálalásban a pincér ígérte. A lassúság dicséretéről se nagyon beszélhetünk, ahogy a rendelésfelvételtől múlik az idő, úgy lesz egyre ingerültebb a kedves vendég. Aki jellemzően - sokszor a bosszúságok ellenére - borravalót adna, de borzolja az idegeit, ha meglátja, tisztelt vendéglős eleve 18%-nyi, vagy annál magasabb szervízdíjat számol...
Persze, ezek - véleményünk szerint - csak általánosságok, sok mindentől függ, adott helyen, időben, körülményben éppen mitől kap leginkább idegrohamot a vendég. De azért, ha vendéglősők lennénk, elgondolkodnánk kicsit.
* * * Már teljesen ingyenes bankszámlák is elérhetőek
Sokan fizetnek éves szinten több tízezer forintot csak azért, mert van saját bankszámlájuk. Azonban léteznek már teljesen ingyenes számlacsomagok is! A Bankmonitor bankszámla kalkulátora – a bankolási szokásai alapján - mindenkinek személyre szabottan megmutatja az elérhető legkedvezőbb ajánlatokat.