Gasztro hvg.hu 2014. július. 25. 18:32

Mitől lesz ideges a vendég?

A vendéglősök tízparancsolata szerint a vendégnek mindig igaza van. Ha mégse, akkor a vendéglős nem ismeri ezt az alapvető első pontot, s vannak rá esélyek, hogy a többit sem.

Ez a bizonyos - múlt századi, Tarján Vilmos-féle - tízparancsolat mindjárt a második helyre teszi, mennyire fontos, hogy a vendéget azonnal érkezéskor fogadják, mert azért haragszik a legjobban, ha ezt nem teszik meg, és nem mutatják meg az asztalát. Nos, egy legújabb felmérésből kiderült, hogy napjaink vendégeit nem ez zavarja a leginkább.

null

De még csak az sem, ha rossz elhelyezkedésű az asztala ( túl közel van a konyhához, bejárathoz, átjáróhoz stb.), kellemetlenül hangos a szomszédja, bizalmaskodik vele a pincér, aki esetleg még rosszul is veszi fel a megrendelést, a végén viszont elszámolja magát. Persze ezek sem maradtak ki arról a Consumer Reports listáról,  amelyet az élelmiszer online közöl a foodpolitic.com nyomán. 

Az étteremlátogatók leggyakoribb panaszait 20 pontos fontossági sorrendbe szedték. Kiderült, hogy leginkább az veri ki a biztosítékot, ha az asztalok és az evőeszközök piszkosak. Mindjárt ezután következik a koszos, hiányosan felszerelt mellékhelyiség. Az udvariatlan pincér már csak a dobogó  harmadik fokára íratkozik fel, és csupán "pontszerző" lehet elhanyagolt külsejével.  Ami még a vendégek kétharmadánál kiveri a biztosítékot, az a kihűlt vagy éppen túlmelegített étel, rosszul hűtött ital, és a személyzet "ráutaló" magatartása, mi szerint, jó lenne, ha már odébb állnának.

A vendégeket meglehetősen bírja még idegesíteni, ha nem azt kapják, amit várnak: egy fogás nem egyezik az étlapon leírtakkal, pláne, ha nem úgy néz ki, ahogy esetleg egy mellékelt fotó ábrázolja, vagy ahogy ízben, tálalásban a pincér ígérte. A lassúság dicséretéről se nagyon beszélhetünk, ahogy a rendelésfelvételtől múlik az idő, úgy lesz egyre ingerültebb a kedves vendég. Aki jellemzően - sokszor a bosszúságok ellenére - borravalót adna, de borzolja az idegeit, ha meglátja, tisztelt vendéglős eleve 18%-nyi, vagy annál magasabb szervízdíjat számol...

Persze, ezek - véleményünk szerint - csak általánosságok, sok mindentől függ, adott helyen, időben, körülményben  éppen mitől kap leginkább idegrohamot a vendég. De azért, ha vendéglősők lennénk, elgondolkodnánk kicsit.

* * * Már teljesen ingyenes bankszámlák is elérhetőek

Sokan fizetnek éves szinten több tízezer forintot csak azért, mert van saját bankszámlájuk. Azonban léteznek már teljesen ingyenes számlacsomagok is! A Bankmonitor bankszámla kalkulátora – a bankolási szokásai alapján - mindenkinek személyre szabottan megmutatja az elérhető legkedvezőbb ajánlatokat.

hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 06. 19:30

„Nem tudtam, mi a baj velem” – sok nő számára jött el a megváltás azzal, hogy kiderült, az ADHD nem válogat a nemek között

Bár úgy tűnhet, hirtelen mindenki figyelemzavarral küzd, a nők a valóságban gyakran aluldiagnosztizáltak és -kezeltek, ha ADHD-ról van szó. Ennek rengeteg oka van, az egyik az, hogy esetükben a tünetek radar alatt maradnak, ők pedig csendben szenvednek, és igyekeznek megküzdeni az elvárásokkal, amelyek az iskolában, majd a munkahelyen, illetve családban nehezednek rájuk.