Borkedvelőknek ismerősen cseng annak a patinás osztrák cégnek a neve, amelyik most a különleges italok helyett egész máshoz adja a nevét.
Aki már vett részt borkóstolón, tudja, mit jelent a joker pohár. Annak olyannak kell lennie, hogy minden nedű úgy ahogy megállja a helyét benne. S aztán, ha jön valamely kimagasló tétel, akkor az ember piszkosul tudja sajnálni, hogy teszem azt, egy sauvignon blancot, burgundit, nem a hozzá legméltóbb pohárból kóstol. Mert nagyon nem mindegy. Aki csak egyszer is próbálta, a tökéletes élvezet hajhászása okán a pohár bűvöletébe esik.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/a0458b78-c4bc-4fdd-a9f2-9d4ef84c2dab.jpg)
Így annál inkább elgondolkodtató, hogy mit keres a csizma az asztalon, azaz a világ egyik legrangosabb, legrégibb,különleges poharairól ismert tervezője-gyártója, a Riedel a Coca-Cola-nál. Lehet, hogy tényleg nem mindegy, miből hörpöljük a titkos receptes, szénsavas, jéghidegen igazit? S minek hozza ki jobban az ízét? A lightnak, a zérónak, az őscukrosnak?
250 éves osztrák családi vállalkozás a Riedel, amelynek a neve összeforrt a különleges poharak készítésével. A kifejezetten kóstolópoharas múlt azonban nem is olyan nagyon régi. A múlt század 60-as éveiben kezdte foglalkoztatni a gondolat Claus Riedelt, hogy adott bor kóstolásához és tökéletes élvezetéhez leginkább illő formát hozzon létre, amelyben maximálisan érvényesülhetnek a vizuális ingerek, az illatok és az íz. Végülis a fia, Georg Riedel készítette el a világ első kifejezetten borkóstoláshoz kialakított készletét, amelyet 1973-ban Orvietóban mutattak be.
S most azt mondják, megvan a pohár, ami minden szempontból garantálja a legendás üdítő élvezetét. A kialakítás során tesztelték, hogy a formának és a méretnek milyen hatása van az üdítő élvezeti értékére. A formában egyébként visszaköszön a már jól ismert, majd 100 éves eredeti kontúrüveg vonalvezetése is.
A közvetlen tapasztalásra nekünk még várni kell, de az USA-ban már kapható az új pohár, és megrendelhető az interneten is.