Gasztro Nagy Emese 2012. október. 16. 12:00

Fincsi és lájk – itt az új generációs ételportál

A kollégiumi kapucsengők gyakran szólnak. Az éttermi házhoz szállítók adatbázisában gyakori címek a bentlakásos intézmények, ha elfogyott a mama főztje, de pénz még van, a diákok előszeretettel verik el pizzára vagy másra. A Facebook-generáció néhány tagja ebben is ötletet talált, mert nem volt elégedett az éttermi keresőoldalakkal. Csinált egy interaktívat.

Az ötletgazda, Dömsödi Dávid a kollégiumi szobájában programozókkal, informatikusokkal lakott együtt, ő webdizájner, és éppen kereskedelem-marketig szakon tanul. Ha a KlikkFood.hu nem is lesz akkora szám, mint a szintén kollégiumi ötletelésekből létrejött Facebook, ezek a huszonéves fiatalok nem egyszerűen ételfutár-közvetítők szeretnének lenni.

Két éve, a kezdetekkor piackutatásokat végeztek a romkocsmákban, mire lenne igénye a célcsoportjuknak, nyomban regisztrálták is a válaszadók adatait, email címeket. Tanulmányozták a hazai és külföldi ételkiszállítással foglalkozó oldalakat és ezek alapján fejlesztették a magukét, ami vállalásuk szerint fiatalos, áttekinthető, egyszerű, néhány lépésben kezelhető.

sxc.hu

A felhasználó miután regisztrál az oldalon és elfogadja a csatornát a Facebookra, egyúttal a közösségi hálón és az alkalmazás saját oldalán is egy KlikkFood közösség tagja lesz. Három helyszínre lehet hívni a futárt - otthonra, munkahelyre vagy kollégiumba -, a keresőbe pedig csak a megrendelt étel nevét kell beírni – pl. pizza, és az alkalmazás kiszűri a környék pizzás éttermeit, máris lehet választani.

Ebből a körből kiesnek a futárszolgálattal nem rendelkező helyek, vagy amelyek nem bírnák kiszolgálni a megnövekedett keresletet. A rendszer naplózza a rendeléseket, statisztikákat készít róla, és egyben lehetőséget ad arra, hogy a vásárlók véleményezzék a helyeket és az ételeket, ami megjelenik a saját oldalukon és a like gomb mellett egy hasonló kézjelű ikon a „fincsi” is tudatja a többiekkel, hogy ízlett az étel.

A like-olás persze a közösségi oldalon lesz látható.A statisztikák alapján a rendelő árak és like-ok alapján is választhat az ételek és az éttermek közül. A rendelésekről emailben, egy számlázóprogram és a KlikkFood éttermi adminisztrációs fiókján keresztül értesülnek az éttermek. Dömsödi Dávid szerint ez a rendelés gyorsaságát alig lassítja le.

A fejlesztés üzleti szakaszában két fiatal közgazdász: Tábori Dalma és Együd Réka lépett színre, amivel a KlikkFood.hu immár családi vállalkozássá vált. Dávid, Dalma és Réka társak lettek, a csapat összeállt, végzi a munkáját, céget működtet és fejleszt, gazdálkodik, s teszi mindezt abban a megnyugtató tudatban, hogy maguk mögött tudhatják a fiatalok sikerében biztos keresztanya, Judit támogatását és segítségét is.

Jelenleg 50 étterem kapcsolódott a Klikkhez. Céljuk, hogy 100-150 hely társuljon az oldalukhoz. Az első száz étterem ingyen kap lehetőséget, hogy a saját rendelő felületén kívül a klikkeseken keresztül érkezett kéréseket is pénzzé válthassa.

Mi lesz ebben az üzlet a Klikknek? A forgalom után fix jutalékot fognak kérni, ezen felül egy havi forgalomarányos összeget, amit a résztvevők marketingközössége javára kívánnak fordítani, vagyis a statisztikák alapján további fejlesztéseket akarnak az oldaluk és az éttermek számára nyújtani.