Személyiséghez passzoló pálinkák
Egyre népszerűbb a minőségi gyümölcs- és törkölypálinka fogyasztás. A felmérések szerint, nem volt hiábavaló a három évvel ezelőtt indított presztízsnövelő kampány.
Három esztendeje, hogy az AMC (Agrármarketing Centrum) célul tűzte ki, megváltoztatja az egyik legfontosabb hungarikumhoz, a pálinkához való általános fogyasztói hozzáállást. Természetesen nem azzal a szándékkal, hogy általában több szeszesitalt vásároljanak a fogyasztók, hanem, hogy tudatos, kulturált fogyasztásra ösztönözze őket: a silány helyett mindig a jobb minőséget, az eredetit, az alkalomhoz megfelelő párlatokat válasszák, részesítsék előnybe a magyar pálinkát a külföldi röviditalokkal szemben.
A magyar pálinka versenyképességének megteremtése két évvel ezelőtt a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a szakmai szervezetek összefogásával folytatódott. A szervezetek közös stratégiát készítettek, amelyben a hazai gyümölcs- és törkölypálinka presztízsének emelését, a pálinka imázsának javítását, valamint nemzeti italként való pozicionálását tűzték ki legfontosabb célként a közösségi marketing eszközeivel.
Az igazi. Presztízsnövelő |
Az idén a pálinka fogyasztásának új alapokra helyezése, az ital divatossá, trendivé tétele fogalmazódott meg legfontosabb célkitűzésként. A kampány egyik eszközeként hamarosan elérhető lesz az úgynevezett Pálinkajellemek összeállítás, amelynek segítségével mindenki megtalálhatja a személyiségéhez leginkább passzoló pálinkafajtát.
A decemberben megrendezendő Pálinkaakadémia és mixerverseny pedig az ital széles körű felhasználhatóságát kívánja bizonyítani. A rendezvényen az ország leghíresebb mixerei mutatják majd be egy-egy eredetvédett pálinkára kreált koktélkülönlegességeiket.