Fővárosi metrószerződés
JANUÁR 19.
Másfél évvel azután, hogy bekerült a kormányprogramba, aláírták a főváros és a kormány közötti metrószerződést. E szerint a Kelenföld és a Keleti pályaudvar közötti, 7,5 kilométeres metróvonal folyó áron 227 milliárd forintra becsült költségének közel 80 százalékát finanszírozza a magyar állam. Májusban Medgyessy Péter miniszterelnök 70 százalékos támogatást helyezett kilátásba a további 2,5 kilométeres, 80 milliárd forintba kerülő szakaszhoz, de ez az arányszám már nem szerepel a kormány határozatában, s törvényjavaslatot sem terjesztett be róla a kabinet. Pedig az 1998-ban kötött hasonló - a költségeknek csak 60 százalékát a kincstárra hárító - megegyezés teljesítése elől az Orbán-kormány végül a törvényi felhatalmazás hiányára hivatkozva zárkózott el, majd a Legfelsőbb Bíróság érvénytelennek nyilvánította a szerződést. A hasonló fiaskó elkerülésére az idén januári megállapodáshoz tartozó költségvetési kötelezettségvállalást tavaly törvényben is rögzítették. A 7,5 kilométeres metrószakasz 2008-ra tervezett átadása már nem lehetséges, mivel több lakóközösség - háza megsüllyedésétől tartva - pereskedéssel akadályozta a vasúthatósági engedély kiadását, így az csak októberben emelkedett jogerőre.