Megérkezett a Hungaroringre a Forma-1, a csapatok már belakták és rajongók egy nagy csoportja ízelítőt kapott a várható izgalmakból. Így látta a versenyhétvége első napját fotóriporter kollégánk, Veres Viktor.
A csapatok technikai személyzete már napokkal ezelőtt megérkezett a Hungaroringre, a motorhome-ok egy része már hétfőn állt, a paddockban és a boxokban is elkezdtek már berendezkedni a csapatok – amiről az akkor készült fotóink is tanúskodnak –, csütörtökre azonban már minden készen állt a versenyzők fogadására.
A délelőtt folyamán mindannyian megérkeztek, köztük Daniel Ricciardo, aki a szezonban a Magyar Nagydíjon áll majd először rajthoz, miután az Alpha Tauri rá cserélte le a vártnál gyengébben szereplő holland újoncot, Nyck de Vriest.
Ricciardo korábbi mclarenes csapattársával, Lando Norrisszal közösen utazott Budapestre, és már akkor fülig ért a szája: látszott rajta, mennyire boldog, hogy visszatérhetett a mezőnybe azután, hogy tavaly őt cserélték le honfitársára, Oscar Piastrira.
A hagyományos csütörtöki versenyzői sajtótájékoztatón Ricciardo éppen Piastri mellett kapott helyet, de a legnagyobb poénokat egy korábbi csapattársával, Max Verstappennel közösen dobták be.
Az újságírók természetesem emlékeztették a mezőny legidősebb tagját, a 41 éves Fernando Alonsót arra, hogy húsz évvel ezelőtt éppen a Hungaroringen nyerte karrierje első F1-es nagydíját, amiről aztán lelkesen mesélt is. Azt is elárulta, hogy fordulópont volt ez az életében: attól kezdve mindenhol felismerték. Nagy volt a derültség, amikor a többiek kiszámolták, hány évesek is voltak akkor, láthatták-e egyáltalán a diadalát.
A csapatok a nap folyamán többször gyakorolták a kerékcseréket – ehhez a Ferrari szerelői be is melegítettek. Bár a megfelelő abroncsválasztásnak a gumikat zabáló Hungaroringen nagy jelentősége van, az időmérőn a csapatoknak ezúttal nem lesz lehetőségük mérlegelni: itt debütál az a kísérleti formátum, amelynek lényege, hogy az edzés első szakaszában csak kemény, a másodikban csak közepes, a harmadikban pedig csak lágy keveréket tehetnek a versenyautókra. Erről ebben a cikkünkben írtunk részletesen.
A nap végén azok is testközelből figyelhették a boxokban folyó munkát, akik háromnapos bérletet váltottak a Magyar Nagydíjra. Sokan hoztak magukkal különféle relikviákat azt remélve, hogy megajándékozhatják vele a kedvencüket vagy aláírathatják.
Podcastunkat az F1 amerikanizálódásáról és arról, megéri-e Magyarországnak nagydíjat rendeznie, itt hallgathatja meg:
Fülke: Netflix-cirkusz lett a Forma-1, és még talán Magyarországnak is megéri
A Forma-1 atyját kellett félreállítani, hogy a sport újjászülethessen, de a befektetett 8 milliárd dollár minden centje megérte: az amerikai Liberty Media kezében a Forma-1 fél évtized alatt globális szórakoztatóipari termékké vált, a hétvégi Magyar Nagydíj pedig még pozitívat is mutathat az államkasszában. Közéleti podcastunkban gazdasági oldalról vizsgáltuk meg a száguldó cirkuszt a hungaroringi versenyhétvége előtt.