A Rákóczi térről, Nagy Zsoltról és a feminista gyökereiről is beszélt a HVG-nek adott interjúban.
„Alapvetően szeretek együtt dolgozni értelmes keretek között, csak akkor lázadok, ha nem értelmesek a keretek” – vallja a művészettörténész-kurátor Oltai Kata, aki úgy véli, hogy minden értelmiségi pozíció elkötelezett.
A Ludwig Múzeumot akkor hagyta el, amikor, mint mondta, még nem volt annyira érezhető „a neokonzervatív sodrás”. A politikai vezetés viszont már elkezdett fenntartóként jogot formálni arra, hogy beleszóljon szakmai kérdésekbe. „Az én szocializációmban ez teljesen idegen volt” – emlékezett vissza Oltai Kata a HVG-nek adott interjúban. „Komoly belső vívódás árán fogadtam el, hogy nem lesz állásom, státuszom. Erős vízválasztó volt a politika 2018-as kulturális dimenzióváltása, akkor végképp leszámoltam azzal, hogy vállalható lesz állami megbízás valaha” – tette hozzá.
A HVG-nek adott interjúban beszélt arról is, hogy miért épp a prostitúciós stigmáról is ismert Rákóczi térre álmodta meg a galériáját és ruhaboltját, és arról is, hogy miért tartja „egyértelmű szerelemnek” a házasságát Nagy Zsolt színésszel. A teljes beszélgetés a HVG e heti számában és a hvg360-on olvasható.