Élet+Stílus hvg.hu 2023. január. 09. 13:05

Magyar származású színésznő mesés örökségéért harcol egy brit márki 74 korábbi szeretőinek egyike

Szappanoperába illő örökösödési vitáról ír a brit bulvársajtó.

Anna Abigail Thynn (nyitóképünkön) Gyarmathy Annaként született 1943-ban Budapesten, majd a családjával Franciaországba, aztán Angliába költözött, ahol Anna Gaël néven vált ismert színésszé, később haditudósítóvá.

A magyar származású nő 51 évig volt Bath 7. márkijának, Alexander Thynn-nek a házastársa, két gyerekük is született. A márki nem volt monogám típus, a felesége mellett 74 szeretőt tartott, ebből pedig olyannyira nem csinált titkot, hogy többükről készíttetett festményt, amelyekkel a wiltshire-i birtokát díszítette.

Festmények ide vagy oda, Alexander Thynn (alább) annyira már nem tartotta fontosnak a szeretőit, hogy a végrendeletében is gondoljon rájuk, így a 2020-ban koronavírus miatt bekövetkezett halála után Anna Gaëlre és az ő két gyerekére szállt a mesés – szafariparkkal, kastéllyal és birtokokkal együtt nagyjából 157 millió fontra (körülbelül 70 milliárd forint) becsült értékű – vagyon.

A márki egyik volt szeretője – a 69. – azonban nem akar ebbe belenyugodni: miután tavaly szeptemberben a magyar származású márkiné is meghalt, beperelte az örökösöket. Angliában létezik egy 1975-ös törvény, amely alapján „anyagi ellátást” igényelhet egy elhunyt örököseitől az, aki nem szerepel a végrendeletben, de korábban az elhunyt eltartottja volt, erre alapozza Amanda Doyle a követelését.

Olyanok voltunk, mint a borsó meg a héja, ikerlelkek, ő volt az életem

– emlékezett vissza a márkival való „hosszú, érzelmi és szexuális” kapcsolatára a brit Daily Mail cikkében „egykori zenei producerként” bemutatott nő, aki azt állítja, hogy 2004-ben odaköltözött a férfi birtokára, és 21 éven át „teljes anyagi függésben” élt. Szerinte ez alapján most pénzügyi ellátást jár neki.

Élet+Stílus Galicza Dorina 2024. december. 28. 20:00

Elillant történelem és babonamentes tűzvédelem – megnéztük a felújított Notre Dame-ot

Párizs székesegyháza fényesebben ragyog, mint valaha, de az évszázadok alatt felhalmozódott kosszal együtt mintha a történelmét is lemosták volna róla. Bár a felújítás még nem ért véget, ha a belső tér már nem változik, akkor az évtizedek múlva sebtében idelátogató turista azt se fogja tudni, mi történt az elmúlt öt évben a templom körül.