A késések és a járatkiesések 2022-ben mintegy 244 millió embert érintettek csak Európában és idén sem érdemes sokkal jobbra számítani.
Európában 2022-ben az utasszállító repülőgépek jelentős része késésekkel közlekedett, majdnem minden harmadik utasnak pontatlanul indult a gépe a légi utasok jogaival foglalkozó, németországi székhelyű vállalat, az AirHelp kutatása szerint.
A késések és a járatkiesések a tavalyi évben mintegy 244 millió embert érintettek Európában, ami az összesen repülőre szállt 795 millió légi utas 31 százalékát jelenti. A járvánnyal megnőtt ez az arány, az érintettek aránya a pandémia előtti évben, 2019-ben még „csak” 24 százalék volt, amikor az utasszám még jóval magasabb, 1,12 milliárd volt. A pontatlanságok tehát úgy lettek gyakoribbak, hogy a légi utasszállítók – a járvány előtti időszakhoz képest – még mindig ritkított menetrenddel közlekednek.
Tomasz Pawliszyn, az AirHelp vezetője szerint különösen a nyári időszakban lett világos, hogy a repülőterek és a légitársaságok nincsenek felkészülve arra, hogy a légi közlekedés járvány után újra felpörög. Így
a repülővel nyaralni utazók mintegy 40 százalékát érintették késések a repülőtereken.
Pawliszyn szerint 2023-ra sem várható javulás ezen a téren, mert a munkaerőhiány továbbra is komoly gondot okoz, és sztrájkok is nehezítik a légi közlekedést.
Mitől félnek a légiutas-kísérők? Mik a legrázósabb helyzetek a levegőben? Hogyan élnek valójában a pilóták?
Távolról csillogónak, de legalábbis izgalmasnak tűnik a pilóták és légiutas-kísérők élete. A nyáron megjelent cikksorozatunkhoz sokukkal beszélgettünk arról, mit ad és milyen áldozatokat követel meg tőlük a szakmájuk, és közben nagyon sok sztorit meséltek. Bemutattuk a kulcsfontosságú szereplőket is, akiket gyakran utolér az utasok haragja.