A brit kormány ellen vesztett pert a müzlijeiről ismert élelmiszergyártó cég, a Kellogg’s – az új szabályozás értelmében nem buzdíthatják többé cukros müzlik megvásárlására az embereket.
Az új brit szabályozás alapján a magas cukor-, só- és zsírtartalmú ételek reklámozását szigorították – számol be a BBC. Ez alapján az érintett márkák nem szolgálhatnak olyan különleges akciókkal és ajánlatokkal, mint az „egyet fizet kettőt vihet”, valamint nem tehetik ki őket az áruházak bizonyos pontjaira, például a kasszákhoz, ezzel is csökkentve a vásárlási kedvet. A kormány reményei szerint az újítás segíthet hozzájárulni a gyerekkori elhízás megfékezéséhez.
A szabályozás előterjesztésekor a Kellogg’s perre vitte az ügyet, azonban a bíróság a brit kormánynak ítélte a győzelmet.
A Kellogg’s szerint a szabályozás elmulasztotta figyelembe venni, hogy a müzlit túlnyomóan tejjel, vagy joghurttal fogyasztják, ezek tápanyagtartalma pedig csökkenti a cukor- és sótartalmat a teljes adag súlyához képest, a bíró válaszul azonban azt mondta, hogy a müzlik nem tartalmaznak használati utasítást, emellett a tej nem változtat a tényen, hogy a termék cukros.
A Kellogg’s ügyvezető igazgatója, Chris Silcock elmondta, hogy szerintük „nem sok értelme van, hogy a vásárlók más termékeket, például fánkot és csokoládékrémet vehetnek akciósan, de különböző reggeli müzliket nem”.
A szabályokat októberben tervezték bevezetni, azonban a magas megélhetési árak miatt ezt egyelőre halasztják.
Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket: