A győri Belvárosi Betyárok nevű zenekar nem számított erre a disztopikus fordulatra.
Az egyik győri zenekar a legújabb videoklipjét szerette volna megfuttatni a Facebookon hirdetés formájában. A győri Belvárosi Betyárok viszont elkövette azt a hibát, hogy egy nyelvtörő mondókát használt a dalban, egész pontosan gyerekkorunk egyik slágerét, az ibafai papi fapipáról szóló, nevetés nélkül nehezen elmondható szöveget.
Ezen a ponton zavarták viszont össze a Facebookot, amely nem engedte meghirdetni a címben és a képben is megjelenített fapipát, hiszen az
dohányterméknek minősül.
„Amikor először visszadobta a Facebook, kértem egy másodellenőrzést, de másodszor is ugyanaz történt. Ezután nem láttam értelmét tovább erőltetni a dolgot, már csak azért sem, mert a végén még nemcsak egy algoritmust haragítok magamra, hanem egy élő adminisztrátort is. Rám sütik, hogy a dohányzást ráadásul gyermekközönség előtt népszerűsítettem, s az egész Facebook-csatornám kerül veszélybe" – mondta a Telexnek a zenekar tagja, Váray László.
Váray hangsúlyozta, hogy természetesen „mélységesen egyetért” azzal, hogy a dohányzást – különösen gyermekeknek szóló alkotásokban – ne legyen szabad népszerűsíteni.
„De itt nálunk egy magyar felnőtt ember nyilván nem hiheti komolyan, hogy ez az animáció relativizálja a dohányzás káros hatásait” – tette hozzá. A dal egyébként most hirdetés nélkül is pörög, ahogy Váray fogalmazott, „jobb sajtókampányt felépíteni sem tudtam volna.”