Húsz-huszonöt százalékkal több iskolakezdés előtt álló brit gyereknek van szüksége nyelvi fejlesztésre, mint egy évvel korábban.
Egyre több bizonyíték utal arra, hogy a pandémia miatti lezárás az elmúlt évben visszavethette a gyerekek nyelvi képességeinek fejlődését – állapította meg egy brit kutatás.
A brit Oktatási Alapítvány (EEF) által végzett kutatás, amely 50 ezer tanuló és angliai iskolák adatait elemezte, arra az eredményre jutott, hogy megnőtt azoknak a négy- és ötéves gyerekeknek a száma, akiknek segítségre van szükségük a nyelvi fejlődéshez.
A brit kormány bejelentette, hogy 18 millió fonttal (7,5 milliárd forint) támogatja a korai fejlesztést, ezen belül az iskolába kerülő gyerekek külön segítséget kapnak.
Az EEF megállapításait a szeptemberben iskolába kerülő 50 ezer gyerekkel kapcsolatos felmérés adatai is tükrözik. Az előző évben iskolát kezdőkkel szemben 20-25 százalékkal több gyereknek volt szüksége segítségre a nyelvi készségek terén.