Egy kínai cég annyira el akarta adni a sminklemosó kendőjét, hogy közben épp a célcsoportját sértette meg.
A Purcotton reklámjában egy fiatal nőt egy férfi követ este a sötétben, és a jelenet alapján ebből nem sok jó sülhet ki. A nő kétségbeesésében a reklámozott sminklemosó kendővel elkezdi letörölni az arcáról a festéket, mintha ez megoldást jelentene a helyzetre. És a reklám alkotói szerint megoldás is! Amikor az üldözött nő megfordul, smink nélkül látjuk, és hogy ezt nyomatékosítsák, kiírják a „hányás” szót. Ráadásul itt már egy férfi játssza a nőt. A látványra pedig a zaklató eltűnik.
Az alig félperces kisfilm több ponton is problémás, és ennek hangot is adtak a kínai közösségi oldalak felhasználói. A reklám elég alaposan kimeríti az áldozathibáztatás fogalmát, azt közvetíti ugyanis, hogy a nők hibája, ha kéretlen szexuális figyelemmel találkoznak. Másrészt azt is sugallja, hogy a nők smink nélkül olyan csúnyák, hogy még a zaklatókat is elriasztják. De nem segítette az üzenetet az sem, hogy a cég épp egy zaklatási jelenettel próbálta meg eladni a termékét.
Sokan a Purcotton bojkottjára szólították fel a fogyasztókat, a cég pedig a hirdetés visszahívásával és bocsánatkéréssel próbálta meg korrigálni a helyzetet.
A szexista, áldozathibáztató narratívák az elmúlt időszakban többször is felháborodást váltottak ki Kínában. Két kínai főiskola például irányelveket adott ki arra, hogy a női diákoknak hogyan kell kinézniük, hogy elkerüljék a szexuális zaklatást, egy másik felsőoktatási intézmény pedig arra figyelemeztetett, hogy kéretlen szexuális figyelmet provokálhatnak ki a nők, ha túl sokat törődnek a külsejükkel.