Az amerikai központú Villamos- és Elektronikai Mérnökök Intézete szerint több szempontból is úttörő vállalkozás volt az 1896-ban elkészült Millenniumi Földalatti Vasút megépítése.
Budapet elektromos földalatti vasútja több mint 120 év után is üzemel.
Ezzel a címmel jelentette be a Villamos- és Elektronikai Mérnökök Intézete (IEEE), hogy a kisföldalattit bevették a világ nagy technikai mérföldkövei közé – szúrta ki az Index.
A kitüntetett figyelmet az M1-es metróvonal azzal érdemelte ki, hogy a világon akkoriban még egyedül álló módon több technikai újítást is tartalmazott, és a földalatti mintaként szolgált más országok számára is. Az alagutat akkoriban nagyon modernnek számító eszközökkel építették meg, például kotrógéppel és elektromos cementkeverővel.
A kevesebb mint két év alatt elkészült vasút pedig nemcsak Európa első föld alatti kötöttpályás vonala volt, de egyben az első alacsonypadlós vasút is, amelynek mindkét végén volt vezetői fülke. Ez utóbbi akkoriban ugyancsak szokatlannak számított, az 1800-as évek végén inkább egyirányú, mozdony vontatta járműveket használtak.
Az IEEE avatási ceremóniája március 25-én lett volna Budapesten a Földalatti Vasúti Múzeumban, de a koronavírus-járvány miatt le kellett fújni a hivatalos ünnepséget.
Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket: