A közelgő húsvétra való készülődést sok tekintetben átírta a koronavírus, még a csokinyusziknak is szájmaszk készül.
A pandémia által egyik legjobban érintett ország, Svájc az alpesi csokoládémárkák (Lindt, Nestlé, Milka, Toblerone) hazájaként is ismert. Húsvét előtt a legnevesebbek mellett számtalan cukrászcég is készít különböző csokoládéfigurákat. Közéjük tartozik a berni Bohnenblust Cukrászpékség is, amely több üzlettel és saját kávézóval rendelkezik.
A kézműves pékáruival (köztük babkenyérrel) és cukrásztermékeivel felfuttatott, 1968-ban Andreas Bohnenblust és felesége Danielle által alapított családi vállalkozás az elmúlt napokban egy új, sokak figyelmét felkeltő csokinyulat hozott forgalomba. A nyúlfigura különbözik a hagyományostól, egy szájmaszk került rá fehér cukormázból. A hatást fokozva egy piros cukorszívet is applikáltak a maszkra.
A szokatlan, de nagyon is aktuális nyusziknak üzenetértéke van: jelzik, hogy a járványos kór mennyire megzavarja a húsvéti hagyományokat. Ugyanakkor Ruth Hubert társigazgató elmondása szerint sikert aratnak vásárlóik körében.
Nemcsak a svájci fővárosban találkozhatunk maszkot viselő nyúllal, előfordul az egyesült államokbeli Minneapolisban is. A város déli részében, a Minnehaha Parkway mentén található Jeff Barber szobrászművész alkotása, a Gyapotfarkú a sétányon (Cottontail on the Trail). A bronzból öntött amerikai üregi nyúl – közkeletű elnevezéssel gyapotfarkú – a parkosított városrészben jó tájékozódási pont, s ikonikus szobor egyben.
A koronavírus idejére a népszerű nyúlról is gondoskodtak az ott élők, egy jókora maszkkal fedték el a száját és orrát, alig lát ki belőle. A 2002-ben kihelyezett, elég nagyra nőtt nyuszi máskor is kap különböző díszeket, például virágfűzért akasztanak a nagyobbik fülére, vagy felfűzött juharleveleket, a gyerekek pedig gyakran lovagolják meg.