A koronavírus miatt nálunk is nehezebb helyzetben levő Spanyolországban borkedvelők is kampányolnak az otthonmaradás mellett.
Új kezdeményezés indult a Facebookon Spanyolországban. A Quedate en casa con vino (szó szerint: Maradj otthon a borral) felhívás elindítója Francisco Campo jól ismert marketing- és rendezvényszervező szakember, nem mellesleg a Spanyol Borászati Akadémia megalapítója, és a Master of Wine cím első spanyol birtokosa.
Pancho Campo – ahogyan legtöbben ismerik – arra biztatja a jó borok szerelmeseit, hogy minden kísérő szöveg nélkül helyezzék fel közösségi oldalukra egy olyan palackos bor fotóját, amely számukra többet jelent, mint más borok vagy érzelmileg bármilyen formában kötődnek hozzá. A cél ezzel, hogy pozitív üzenetű fotók kerüljenek fel a közösségi hálózatra, amely a koronavírus idején éppen elég bajról és szorongásra okot adó hírről tudósít világszerte.
Kellemes meglepetésként tapasztaljuk, Francisco Campo kezdeményezésére az elsők között magyar bor is felkerült a Maradj otthon a borral kedvenc italai közé, mégpedig a Disznókő Tokaji aszú 6 puttonyosa. A Rosalinda Carrasco-Reid által megosztott bor mellett a következő rövid, de sokat mondó szöveg olvasható: „Still my favourite thanks to you”, vagyis „neked köszönhetően még mindig a kedvencem”.
Nem mellesleg a Spanyol Borászati Szövetség (FEAE) nyilatkozatot adott ki, amelyben tisztázni kívánják a bor és a koronavírus közötti kapcsolatot. A vezető borászok és orvosok által egyeztetett álláspont szerint a FEAE elnöke, Santiago José Martín által aláírt tájékoztató a következő lényeges megállapítást tartalmazza: „ a vírus túlélése lehetetlen a borban, mivel az alkohol, a hipotóniás közeg és a polifenolok jelenléte megakadályozza a vírus életét és szaporodását".