A legtöbb telefonáló 45-60 év közötti és 60 év feletti, de fiatalabbak, akár iskolások is kérnek segítséget.
Idén is körülbelül 170 ezer hívást fogadott a lelkielsősegély-szolgálat - közölte a Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetségének alelnöke az M1 aktuális csatornán.
Dudás Erika azt mondta, hogy a legtöbb telefonáló 45-60 év közötti és 60 év feletti, de fiatalabbak, akár iskolások is tárcsázzák őket, ha problémájuk van.
Az ünnepek alatt különösen fontos, hogy senki ne maradjon egyedül, mindenki tudjon valakivel beszélgetni. A szolgálat az ilyen helyzetekben is segítséget nyújt azzal, hogy társaságot biztosítva meghallgatja a hívót - hangsúlyozta.
Hozzátette: manapság már nincs kiemelkedő ugrás a telefonhívások számában karácsony környékén.
Az első lelkielsősegély-szolgálat 1970-ben jött létre az öngyilkosságok és krízishelyzetek megelőzéséért. A szövetség most 18 magyarországi és öt határon túli társszolgálattal működik,
az önkéntesek az egységes hívószámon a nap 24 órájában fogadják a hívásokat.
A telefonos lelkisegély-szolgálat Magyarországon a 116-123-as számon térítésmentesen érhető el. A határon túli szolgálatok saját, normál díjas telefonszámmal rendelkeznek.
A budapesti Éjjel-nappal Lelki Elsősegély Telefonszolgálat munkájáról és a szakemberek kihívásairól ebben a cikkünkben írtunk korábban:
„Futunk a halál elől. Megijedünk, ha halljuk a hangját"
Sokkal többet kaptam a hívóktól, mint amennyit én adtam nekik - vallja Buza Domonkos, a budapesti Éjjel-nappal Lelki Elsősegély Telefonszolgálat (É.L.E.T.) egyik alapítója és önkéntes munkatársa, aki negyvenhat éve dolgozik azon, hogy a krízisben lévő, öngyilkosságon gondolkodó hívóknak segítséget nyújtson. Milyen készségek kellenek ahhoz, hogy valaki ügyeletes lehessen?