Úgy tűnik, a divatházaknak nehezükre esik nem hibázni mostanában.
A Gucci, a Dolce @ Gabbana és Katy Perry is belefutott egy rasszista botrányba, most pedig a Burberrynek kellett elnézést kérnie egy teljesen elhibázott tervezés miatt. A márka a londoni divathéten mutatott be egy kapucnis pulóvert, amelynek a nyakrészén egy kötél volt, és meglehetősen erőteljes módon utalt az akasztásra. A divatbemutató témája a „lázadó ifjúság” volt, ennek a kollekciónak az egyik darabja volt a vitatott pulóver.
Az egyik modell, Liz Kennedy az Instagramon hosszú posztban kritizálta a Burberry döntését. „Az öngyilkosság nem divat” – írta a modell.
A Burberry főnöke, Marco Gobbetti elnézést kért a design miatt, azt mondta, tanulnak az esetből, és soha többé nem fog előfordulni. A kreatív igazgató Riccardo Tisci pedig azt mondta, a tervezést egy tengerész motívum inspirálta, de megérti, hogy érzéketlen volt.