Élet+Stílus hvg.hu 2018. július. 30. 09:41

Hogy lehet túlélni hetven kört a Hungaroringen víz nélkül?

Forróság, sebesség, adrenalin – nem csoda, hogy kiszárad az ember szája. De a pilóták ezen a téren is mások.

Brutális forróságban versenyeztek a Forma–1-es pilóták a hétvégi Magyar Nagydíjon, amelynek az egyik legfurcsább epizódja volt Kimi Räikkönen egyik rádióbeszélgetése. A finn némi visszafogott pánikolással közölte, hogy az ivókulacsa nincs bekötve, ami a verseny hosszát és a levegő, valamint a pálya hőmérsékletét figyelembe véve egészen aggasztóan hangzott. Räikkönen ehhez képest gond nélkül teljesítette a futamot, megszerezte a harmadik helyet, és nem tűnt úgy, hogy különösebben megviselte volna a vízhiány.

De még mielőtt szuperképességeket tulajdonítanánk a finn pilótának, közbeszólt a Twitteren a sauberes Marcus Ericcson, aki elmondta, hogy több mint két éve úgy versenyez, hogy nincs ivókulacsa az autóban.

Mivel az ivóvizet biztosító rendszer 1,5 kilót nyom, inkább lemondtak az extra súlyról. Ericsson egyike a magasabb – és ezért súlyosabb – pilótáknak, vagyis komoly kompromisszumokra kényszerül a súlykorlát miatt. Például nem iszik. Tavaly az autója mintegy 10 kilóval volt nehezebb a csapattársáénál, amiből simán összejön néhány tizednyi hátrány egy kör alatt.

Ericsson elárulta azt is, hogy egy verseny alatt 2,5-3 kilót fogy.