Az élet nagy kérdéseire ma már a reklámok is keresik a választ. Most épp az Axe vállalkozott arra, hogy harcba száll a sztereotípiák ellen.
Erősre sikerült az Axe legújabb, maszkulin sztereotípiákat szétverő reklámkampánya. A hirdetésben jó pár olyan kérdés előjön, amely titokban sok férfit foglalkoztat, és amely az identitás alapjainak az elfogadását próbálja meg célul kitűzni. A reklámban ilyen kérdéesek villanak fel például:
Az rendben van, ha nem szeretem a sportot?
Az rendben van, ha a fiúk rózsaszínt viselnek?
Az rendben van, ha szűz vagyok?
Az rendben van, ha más férfiakkal kísérletezek?
Az Axe reklámjához a hátteret egy kutatás adta, amelyben azt vizsgálták, hogy a férfiak mire keresnek rá a Google-ban. Az eddig is sejthető volt, hogy a fiatal férfiaknak feladatot jelent a saját férfiasságukmeghatározása és megélése, ezt a sejtést a kutatás most konkrét kérdésekkel is alátámasztotta.
Az Axe a reklámkampányon túl egy kezdeményezést is indít egy olyan társadalom érdekében, ahol mindenki a maga módján élheti meg a saját férfiasságát.