Felcsatoljuk, és már mehetünk is a közértbe vásárolni. Nem fogunk mellényúlni, mert az okoskarkötő megmondja, mit érdemes levennünk a polcról.
Legalábbis ezt a jövőt képzeli el tudatos vásárlóknak az észt Hannes Lung, dizájn szakos hallgató, aki WatchYourself nevű pályázatával megnyerte az Electrolux Ideas Lab nemzetközi gasztronómiai ötletversenyt. A dicsőséggel övé lett a 10 000 eurós fődíj is, így továbbfejlesztheti találmányát: a csuklón viselhető okoskarpántot. Lung karkötője megkönnyítené a mindennapi bevásárlást, és közben egészségesebb étkezésre inspirálna mindenkit. Beolvassa a polcról levett termékeket, és étrendünk alapján jelzi, az adott élelmiszer illik-e a diétánkba, az életmódunkhoz. Még arra is képes, hogy az alapanyagok között válogatva – a bőrünket kijelzőként használva – egyenesen a kezünkre vetítsen ajánlott recepteket. A készülékkel a család többi tagjával is kommunikálhatunk, így akár voksolhatnak, hogy mi legyen a másnapi ebéd, vacsora, vagy rajta keresztül jelezhetjük nekik, ha terítve van.
A nyertes pályázót a 10 000 euró mellett az Electrolux egy stockholmi utazással is díjazta. Lung találkozhat a cég vezetőivel és segítséget kap a legsikeresebb skandináv startupok megalapítóitól ötlete továbbfejlesztéséhez.
Az augusztusban meghirdetett nemzetközi ötletversenyre 73 országból érkezett nevezés. A beérkezett pályázatokból szakmai zsűri választotta ki az 50 legjobbat, a döntőbe pedig a közönség szavazatai alapján 10-en jutottak tovább. Az 50 legjobb pályázó közé két magyar versenyző is bekerült: Buzogány Anna „Eat” néven egy dietetikusokkal tervezett applikációval, Tóth Máté pedig „Noura” néven egy olyan eszközzel, ami segít, hogy étkezés közben mindig a szükséges tápanyagokhoz jusson hozzá szervezetünk. A közönség szavazatai alapján döntőbe jutott 10 versenyző közül az Electrolux zsűrije választotta ki a nyertest.