Valójában sosem találta viccesnek a bohócokat, sőt mindig is rettegett tőlük? – A marketingesek is kezdenek rájönni, hogy szerencsésebb lenne, ha többé semmit sem próbálnának bohócok segítségével eladni.
Az utóbbi időben ijesztő trend ütötte fel a fejét főként Ausztráliában és az Egyesült Államokban: egyre több bűncselekményt követnek el bohócjelmezbe bújt személyek. Többek között embereket ijesztgetnek, vagy fegyveres rablást követnek el. Franciaországban két évvel ezelőtt pont emiatt tiltották be a bohócjelmez viselését a Halloween ideje alatt.
A tendencia súlyosságát jelzi, hogy a Marketingmorzsák oldal szerint a reklámszakma felismerte: nem célravezető stratégia bevetni a korábban oly kedvelt bohócokat a kampányokban.
Ebben élen jár minden idők egyik legismertebb gyorsétterem lánca, a McDonald’s, melynek vezetősége úgy döntött, hogy egy időre kényszerpihenőre küldik 1963 óta főmunkaidőben dolgozó kabalafigurájukat, Ronald McDonaldot. A cég 2014-ben már igyekezett barátságosabbra varázsolni a bohócot, de úgy tűnik, ez sem volt elég.
A cég azt egyelőre nem árulta el, hogy mennyi időt tölt majd Ronald McDonald a kispadon.
Áttervezik Mr. McDonald's-ot
Új ruhát kap a McDonald's bohócfigurája, az ujjatklan kezeslábast mellényre és nadrágra váltja. Haja is konszolidáltabb lett, de a méretes bohóccipő marad.