Annyi pénzt termel a teherautókon az M1-es autópálya, mint a fizetős főutak összesen
Hatalmas bevétel az államnak az útarányos díjszedés. Több mint 400 milliárdot hozott tavaly.
Hatalmas bevétel az államnak az útarányos díjszedés. Több mint 400 milliárdot hozott tavaly.
A spórolós házaspárnak két Maseratiját és minden készpénzét lefoglalták.
Akkorát nőttek a fuvarozók költségei, amit a gyenge kereslet mellett nem voltak képesek érvényesíteni a díjaikban, a szektor így most veszteségesen működik.
Augusztustól egy sor pénzbüntetés összege megugrik, jóval nagyobb közlekedési bírságokkal, e-matricás pótdíjakkal kell számolni, híznak a céges bírságok is, a kiszabható munkaügyi bírságok pedig már márciusban megnőttek. Összeszedtük a fő tudnivalókat.
Az útdíj, a lízingkamatok és a bérek emelkedése miatt jóval az infláció fölött nőnek a fuvarozás költségei.
Több forgatókönyv is lehetséges még mindig.
Informatikai fejlesztés zajlik, újév hajnaláig nem lesz elérhető a rendszer. Ha utazna, még előtte vegye meg a matricát!
Jövőre 20-30 százalékkal kellene emelni a közúti fuvarozás díjait, ez pedig már az inflációban is meglátszana. Ám egyebek közt az útdíjak emelése, a megbízók érdekei és a olcsó ukrán, török fuvarozók nehéz helyzetbe hozzák a hazai vállalkozókat.
Jövő évtől akár 25-30%-kal is növekedhetnek a fuvardíjak.
Uniós jogharmonizációval takarózik a kormány az útdíjrendelet 30-40 százalékos drágulást hozó módosítása kapcsán.
Most épp a főpolgármester vádolja autósüldözéssel a kormányt.
Több útszakasz lesz fizetős, a buszoknak nem e-matricát kell vásárolniuk, a teherautóknak pedig megváltoztatják az útdíj mértékét és egy új díjkategóriát is kapnak.