Több mint 400 milliót költöttek az újpalotai villamos terveire, aztán lefújták az egészet
A BKK most kiegészítő feladatokat rendelt meg a korábbi projekthez.
A BKK most kiegészítő feladatokat rendelt meg a korábbi projekthez.
Új szlogent, logót és címert is kap Budapest - jelentette be pénteken Tarlós István. A főváros kimarad az államosított turizmusból, a budai fonódó villamos március 14-ére teljesen kész lesz, de Újpalotára egyelőre biztos nem megy majd villamos, a Petőfi híd előtt a Lánchidat kell felújítani, de még a vizes vébé előtt 3 milliárdból megcsinálják a Róbert Károly körutat is.
„Ez a projekt hosszú távra el lett téve a raktárba” – így fogalmazott a kerületi polgármester a kerületi televízió adásában azzal kapcsolatban, hogy a friss értesülések szerint mégsem építik meg az újpalotai gyorsvillamost. Hajdu László szerint Tarlós István főpolgármester már tájékoztatta őt a fejlesztés leállításáról. A nyilatkozatból kiderül, hogy túl sokan ellenezték a villamosépítést, ezért álltak végül ettől a tervtől.
Miután a zuglói önkormányzat már támogatja, a héten egy másik érintett, az újpalotai képviselő-testület is dönthet az Astoria–Szilas-patak végállomásokkal tervezett villamosvonal megépítéséről, amelynek csak a tervezése megközelíti az egymilliárd forintot. Ha a 26 milliárdos beruházásnál minden a tervek szerint halad, akkor 5 év múlva már villamosozhatunk a Rákóczi úton.
Az eredetileg becsült nettó 1 milliárd forint helyett nettó 979 millió forintért tervezheti meg a győztes csapat az Astoriától Újpalotáig tartó villamosvonalat – az eredmény a szerdai Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.
A főpolgármester a Hír TV-ben beszélt tervéről, mellyel a 4-es metró meghosszabbítását odázná el.
A Külső Bécsi úti és az újpalotai villamosvonal megtervezéséről, valamint a Fogaskerekű vasút fejlesztésének előkészítéséről döntött szerdán a Fővárosi Közgyűlés. A tervezési feladatok összesen több mint másfél milliárd forintba kerülnek. A képviselők 23 igen szavazattal, 1 tartózkodás mellett döntöttek a beruházások előkészítéséről.
Várhatóan 2020-tól lehetne utazni az újpalotai villamossal, amelyet 26 milliárd forintból építenének meg a Szilas park és az Astoria között. 2-3 percenként követnék egymást a járművek, és nagyjából 25 perc alatt érnének a belvárosba – írja az Index. A keret 8-10 százaléka arra menne el, hogy aluljárót építenének a villamosnak a körvasút alatt, az ottani felüljárón nem használhatná ugyanis. Ugyanitt az Origo szerint a MÁV-Start megálló építését tervezi, mert be akarják indítani a városon belüli közlekedést a körvasúton.